דלק נדל"ן מרחיבה השקעותיה בשוויץ: רוכשת את בניין אוניברסיטת ציריך ב-432 מיליון שקל

הבניין ממוקם במרכז ציריך ומושכר לאוניברסיטת ציריך עד סוף שנת 2015 בדמי שכירות ממוצעים של כ-21.2 מיליון שקל לשנה

קבוצת דלק נדל"ן מרחיבה את השקעותיה בשוק הנדל"ן השוויצרי. החברה הבת, דלק בלרון בינלאומי, הודיעה היום, כי חברה זרה שבבעלותה חתמה על הסכם לרכישת 45% ממניותיה של חברה, שבידיה בניין משרדים בעיר ציריך. יחד עם דלק בינלאומי, רכשה חברה בת זרה בבעלות היזם יגאל אהובי, 45% נוספים מהחברה הזרה. היקפה הכולל של העיסקה, עומד על כ-432 מיליון שקל (כ-126 מיליון פרנק שוויצרי), כך שחלקה של דלק בלרון בינלאומי בעיסקה עומד על כ- 195 מיליון שקל. העסקה משקפת תשואה להון עצמי של כ- 15%.

הבניין הנרכש הוא בן 6 קומות משרדים ו-3 קומות מרתף שבהן 109 מקומות חניה. השטח המושכר הכולל של הבניין הוא כ-21,000 מ"ר. הבניין מושכר כיום במלואו לאוניברסיטת ציריך, הנמצאת בבעלותה של ממשלת קנטון ציריך. הבניין מושכר עד סוף שנת 2015 בדמי שכירות שנתיים המסתכמים בכ-21.2 מיליון שקל (כ-5.9 פרנק שוויצרי), דמי שכירות אלה מייצגים תשואה ממוצעת של כ- 5% על ההשקעה. דמי השכירות מתעדכנים אחת לשנה, מדי חודש ינואר, והם צמודים בשיעור של 85% לעליית מדד המחירים לצרכן של שוויץ.

הבניין ממוקם באזור המשרדים האיכותי של Oerlikon, המצוי כ-150 מטר מתחנת הרכבת והחשמלית, ובמרחק של 5 דקות נסיעה ממרכז ציריך. לצד הבניין, ממוקם בית מגורים עתיק, שנבנה במהלך המאה ה-17, ושמוגדר כ"בניין לשימור". בניין זה הוערך לאחרונה בכ-5.4 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון פרנק שוויצרי) ובכוונת הרוכשים למוכרו ולכסות חלק מההון העצמי שהושקע.

את העיסקה תממן הקבוצה הרוכשת באמצעות נטילת הלוואה ללא זכות חזרה ללווה (Non-Recuorse) בהיקף של כ-403 מיליון שקל (כ-112 מיליון פרנק שוויצרי, המהווים 94% מימון) לזמן ארוך ובריבית קבועה של 3.12% לשנה, כמו כן, תעמיד הרוכשת לרשות העסקה כ-6% מהונה העצמי. גובה ההלוואה עשוי להשתנות במידה והרוכשים ימצאו לנכון למכור את בית המגורים הנ"ל. כמו כן, הנכס הנרכש כולל גם קרקע המיועדת לפיתוח.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק בינלאומי ודלק נדל"ן, אמר היום בהתייחסו לעיסקה: "ההשקעה היא המשך המדיניות להשקיע במדינות מערביות מפותחות בעלות כלכלה יציבה, בנכסים במקומות איכותיים, לשוכרים בעלי איכות ולזמן ארוך. זוהי ההשקעה השנייה של חברות בנות זרות בשוויץ במהלך החודשים האחרונים ובכוונתנו להמשיך לרכוש נכסים מניבים בשוויץ עפ"י אסטרטגיה זו".