עוד תרגיל עוקץ בבורסה ליהלומים: תושב קריית מוצקין הונה סוחרים במאות אלפי דולרים

החשד: טימור גולני קקיאשווילי השתמש ביהלומים לסגירת חובות אישיים * הנהלת הבורסה הקימה ועדה לחקירת פרשת היהלומן אייל שכטר

הבורסה ליהלומים לא יורדת מהכותרות. הפעם עצרו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ת"א את טימור גולני קקיאשווילי מקרית מוצקין, בחשד שהונה סוחרים בבורסה ליהלומים ברמת-גן. קקיאשווילי חשוד שלקח מהסוחרים יהלומים בשווי מאות אלפי דולרים, וכיסה באמצעותם חובות אישיים. ביהמ"ש האריך היום את מעצרו של קקיאשווילי ב-5 ימים.

באחרונה הוגשו במשטרה תלונות ע"י כמה מחברי הבורסה, בהן נטען כי החשוד נהג להציג עצמו כסוחר יהלומים ולאחר שרכש את אמונם של המתלוננים, הציע להם עיסקאות מפתות בחו"ל.

החשוד התחייב למכור את היהלומים שמסרו לו, בשווי של מאות אלפי דולרים, ברווחים גבוהים ולהעביר למתלוננים את תמורתם. כאשר הוא ניתק מגע עם סוחרי הבורסה התמימים ונעלם עם השלל, הבינו כי נפלו קורבן להונאה והגישו תלונות נגדו להנהלת הבורסה ולמשטרה.

מחקירתו עולה, כי החשוד כלל לא נסע לחו"ל, וכי את היהלומים העביר לאנשים להם היה חייב כספים, כדי לכסות את חובותיו. אמש הוא נעצר והיום הוא יובא לבית משפט השלום בת"א, לשם הארכת מעצרו.

השופטת רחל גרינברג ציינה בהחלטתה להאריך את מעצרו של החשוד כי שיחרורו בשלב הזה עלול לחבל בחקירה.

אין זו הפעם הראשונה בהם יהלומנים קיבלו יהלומים מסוחרים בבורסה כדי למכור אותם בחו"ל, ולבסוף הם משתמשים בהם לכיסוי חובותיהם. בינואר השנה נעצרו חבר הבורסה רון סבו ואשתו דיאנה, בגין חשדות דומים. על-פי החשד, הם שיעבדו את היהלומים שקיבלו אצל משכונאים בניו-יורק ואת הכספים שקיבלו בתמורה שלשלו לכיסם. ליהלומנים סיפרו, כי הם מנסים למכור עבורם את היהלומים בחו"ל.

ל"גלובס" נודע, כי הנהלת הבורסה הקימה השבוע ועדה לחקירת פרשת היהלומן אייל שכטר, שבית המשפט הוציא באחרונה צו לכינוס נכסיו. זאת, לאחר שכמה יהלומנים טענו שהעבירו לו אבנים יקרות ויהלומים, והוא התחייב לשלם להם את התמורה בצ'קים דחויים ובמתן מכתב התחייבות. לטענתם, שכטר עקץ אותם בסכום של כ-2.5 מיליון דולר. החקירה בבורסה העלתה חשד, כי שכטר לא פעל לבדו, וכי מדובר בתרגיל עוקץ של קבוצת נוכלים.

זמן קצר לפני כן, נעצר היהלומן מרדכי קסטנבאום, בחשד שביצע אף הוא תרגיל עוקץ בהיקף דומה. במהלך המעצרים שבוצעו באחרונה אף התברר, כי בבורסה מתנהל שוק אפור של הלוואות.