צעיר תובע 10.1 מיליון ש' ממד"א: צוות נט"ן הגיע באיחור של 20 דקות

אמו של התובע, המצוי במוות מוחי, טוענת כי מצבו נגרם עקב התקף אסטמטי שלא טופל ע"י מד"א במועד - אלא באיחור בלתי סביר

צעיר בן 28 המאושפז במרכז הרפואי רעות (בית חולים ליכטנשטדטר) הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א, באמצעות אמו אפוטרופסיתו, תביעת נזקי גוף עקב רשלנות רפואית בסך 10.1 מיליון שקל נגד מד"א.

בכתב התביעה נטען, כי בצהרי שבת 8.6.2000 חש התובע שהיה חולה אסטמה, כי הוא מתקשה בנשימה וביקש מאמו להזמין לו בדחיפות אמבולנס. לטענת התובע, צוות הנט"ן הגיע באיחור רב של 20 דקות למרות שהמרחק בין תחנת מד"א (סניף נתניה) לביתו הוא קרוב ואינו דורש זמן של יותר מ-3-4 דקות, כדי להגיע מתחנת מד"א לביתו.

אנשי מד"א מצאו את התובע ללא דופק ולאחר טיפול הוחזר מיידית הדופק ובוצעה הנשמה. התובע הועבר כשהוא מחוסר הכרה לבית החולים לניאדו ליחידה לטיפול נמרץ ובהמשך הועבר למחלקה פנימית שם טופל כמקרה של מוות מוחי.

בתביעה נטען עוד, כי מאז האירוע אין כל שינוי במצבו של התובע וגם אין כל סיכוי לשינוי במצבו בעתיד.

על-פי כתב התביעה, מצבו הנוכחי של התובע נגרם בעקבות התקף אסטמטי עם קוצר נשימה, אשר לא טופל על-ידי מד"א במועד, אלא באיחור רב ביותר, בלתי סביר, ובלתי מתקבל על הדעת. אין ספק נאמר בתביעה כי לו היה זוכה התובע לקבל טיפול רפואי נכון במועד, היה מתגבר על ההתקף האסטמטי וממשיך בחייו.

לטענת התובע ואמו, הרשלנות העיקרית של מד"א מתבטאת בהגעה באיחור גדול וקריטי בנסיבות המקרה, כאשר היה חייב להיות ידוע וברור, כי בהתקפי אסטמה הגשת העזרה הרפואית במועד היא המונעת מקרים כמו המקרה הנדון. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 24160/05).