הממונה על ההגבלים לא מאשר את מיזוג סונול ודור-אלון; מקורבים לעיסקה: שטרום פועל מתוך כעס

גרנית הכרמל ודור-אלון הודיעו כי יערערו על החלטת שטרום לבית הדין להגבלים עסקיים

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, הודיע היום כי אינו מאשר את מיזוג חברות הדלק דור-אלון וסונול. גרנית הכרמל ואלון , הודיעו כבר כי יערערו על ההחלטה לבית הדין להגבלים.

ההכרעה בדבר המיזוג הגיעה ביומו האחרון בתפקיד של הממונה הנוכחי, דרור שטרום, לאחר דיונים מרתוניים עם אנשי משרדו. כידוע, נדחתה בקשת הרשות לקבלת אורכה למתן הכרעה בבקשת אישור המיזוג.

לפני מספר שבועות אמרו גורמים בחברות כי נתקבלה אינדיקציה חיובית ברורה מהרשות טרם קידום העיסקה וכן הוסיפו כי שיקולים זרים ומניעים של נקמנות הם אלה שמובילים אנשים מסוימים ברשות ההגבלים לדחות את מתן האישור. לדברי אותם גורמים, אין כל מניעה לאשר את המיזוג.

על מנת לדחות את בקשת המיזוג, נציין, על הרשות להוכיח שיש פגיעה אנושה בתחרות שאי אפשר לרפא אותה בהסדרים ובהגבלות. גורמים המקורבים לעיסקה מאשימים את נציגי רשות ההגבלים שפועלים ממניעים של כעס וזאת בשל לוחות הזמנים הקצובים לאישור העיסקה והבקשה לאשר אותה עוד בתקופתו של דרור שטרום.

כזכור, בתחילת ספטמבר התגבשה עיסקת המכירה לפיה חברת דור אלון תרכוש את חברת הדלק סונול מקבוצת גרנית הכרמל ב-155 מיליון דולר.

עיסקה זו הופכת את חברת דור אלון, החברה הרביעית בגודלה כיום לחברת הדלק הגדולה ביותר שתחזיק בלמעלה מ-370 תחנות תדלוק וזאת על פי הנחה שלא תידרש לסגור תחנות משיקולים של הגבלים עיסקיים.

ב-6 בספטמבר נחתם הסכם העקרונות לפיו גרנית הכרמל תמכור לדור אלון 100% ממניות סונול וכן את חברת שמנים כימיקלים וחברת שמנים בסיסיים בחיפה. העיסקה הותנתה כאמור באישור הממונה.