המדינה ומשפחת עופר הגיעו להסכמה: אחזקות החברה לישראל בבז"ן ימכרו ב-570 מ' ש'

חלק מסכום המכירה יתקבל מחלוקת דיבידנד בשווי 100 מיליון דולר שתחלק בז"ן

החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר, בעלת השליטה בבז"ן, דיווחה היום על גיבוש הסכם למכירת אחזקותיה בבז"ן למדינה. החברה לישראל מוסיפה 0.4% במסחר באחד-העם לאחר הודעתה.

במסגרת המו"מ הממושך בין הצדדים סוכם כי בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם תמכור החברה למדינה את מניותיה בבז"ן (26%) תמורת 570 מיליון שקל. סכום הרכישה משקף לבז"ן שווי של 2.2 מיליארד שקל. סכום זה צמוד למדד המחירים לצרכן בתוספת ריבית שנתית של 6%.

לפני מועד סגירת החוזה תחלק בז"ן דיבידנד בשווי של 100 מיליון דולר, כאשר 26% מתוכו יועבר לחברה לישראל כחלק מסכום התמורה שתקבל החברה.

נזכיר כי החברה לישראל חזרה לפני כחודש על עמדתה שהמחלוקת המשפטית בינה לבין הממשלה, על זכויותיה בבז"ן, ראוי שתוכרע בפורומים המשפטיים המתאימים.

לפני ההסכם עליו דווח היום, בין החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר גובש הסכם לפיו תמכור החברה לישראל את מניותיה בבז"ן (26%) למדינה תמורת 120 מיליון דולר. על רקע העלייה הניכרת בשוויה של בז"ן הודיעה החברה לישראל כי היא אינה רואה את עצמה מחויבת להסכם.

עם זאת החברה מסרה כי תסייע בביצוע הפיצול של בז"ן במסגרת ההפרטה של החברה על ידי המדינה, זאת על אף שהיא סבורה שהפיצול יזיק למשק המדינה.

חברה לישראל