אינספייר גייסה היום כ-80 מיליון שקל במרכז מוסדי של הנפקת אג"ח סטרייט

במכרז נתקבלו עודפי ביקוש של פי 3.2 * 20 מיליון שקל יגוייסו ממשקיעים פרטיים בימים הקרובים * את ההנפקה הובילו איפקס חיתום יחד עם פועלים IBI ורוסאריו

אינספייר קיימה (יום ה') את המרכז המוסדי בהנפקת אג"ח סטרייט שלה, המונפקות יחד עם כתבי אופציות. החברה גייסה היום כ-80 מיליון שקל מהנפקה כוללת של כ-100 מיליון שקל. 20 מיליון שקל נוספים יגוייסו ממשקיעים פרטיים בימים הקרובים. את ההנפקה הובילו איפקס חיתום יחד עם פועלים IBI ורוסאריו.

עוד עולה כי שיעור ההקצאה למשקיעים שהזמינו חבילות בכמות האופציות המינימאלית עמד על 65%.

איגרות החוב יהיו ניתנות לפרעון ב-3 תשלומים שנתיים שווים בין השנים 2010-2012, צמודות קרן למדד המחירים לצרכן ואינן נושאות ריבית שנתית. האג"ח יוצעו ב-71% מערכן הנקוב.

יחד עם האג"ח יוצעו גם כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות רגילות של החברה תוך תקופה של 4 שנים, תמורת תוספת מימוש של 4.5 שקל, צמודה לממד. כמות כתבי האופציה לחבילה יוצע בדרך של מכרז, כאשר לכל חבילה בת 1,000 שקל ע.נ. אג"ח יוצעו בין 100 ל-150 כתבי אופציה.

אהרון סמרה, מנכ"ל איפקס חיתום וניהול הנפקות אמר בתום ההנפקה: "מבנה ההנפקה היה מאוד ייחודי בכך שהוא כלל אגרות חוב עם zero coupon וכתבי אופציה, כאשר המכרז היה על כמות האופציות בחבילה. נוסף על הביקושים הגדולים, הצלחת ההנפקה נמדדת גם בכמות המשקיעים המוסדיים שהציעו ובאיכותם".

נזכיר, כי שמה של אינפסייר נקשר בדצמבר 2004 בחברת נור. אינספייר של אבי ורטהיים תיכננה להשקיע 10 מיליון דולר ביצרנית המדפסות נור. הבנקים הסכימו אז למחילות, דחיות והמרות חוב לאופציות. ביוני 2005 ההשקעה בוטלה. אחד מהתנאים לעסקה היה השלמה של בדיקת נאותות. אינספייר טענה, כי היא לא הייתה מרוצה מהתוצאות ולכן ביטלה את ההסכם. נור הידרדרה וכמעט שקרסה - ובסופו של דבר ניצלה על ידי השקעה של קרן פורטיסימו שהזרימה אליה 12 מיליון דולר.