היום: דיון ראשון בבביה"ד לעבודה בתביעתו של אורי שנער נגד קשת

שנער טוען כי פוטר בחוסר תום לב תוך הפרת חוזה * קשת: מדובר בטענות הזויות * הדיון היום יעסוק בעניינים פרוצדורלים וטכניים

דיון ראשון בעניינו של אורי שנער, נשיא קשת המפוטר, ובין זכיינית ערוץ 2 קשת יתקיים היום (ה') בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב. מאחר ומדובר בדיון ראשון, הוא צפוי לעסוק בעניינים פרוצדורלים וטכניים. במסגרת הדיון צפויה השופטת לקבוע את לוחות הזמנים, וכן להתעדכן האם נעשה אי אילו מגעים בעניין הפשרה בין הצדדים עד למועד זה.

לפני כחודשיים הגיש שנער את כתב התביעה שלו נגד קשת לבית הדין האזורי, באמצעות עו"ד תמר גולן. בתביעה מבקש שנער מבית הדין להצהיר, כי קשת הפרה את חובתה לנהוג בתום לב ובדרך מקובלת במו"מ לקראת כריתתו של חוזה העבודה, והפרה את חובתה לקיים בתום לב ובדרך המקובלת את החיובים שהוטלו עליה מכוח החוזה.

כמו כן מבקש שנער מבית הדין להצהיר, כי קשת פיטרה אותו תוך הפרה יסודית של הוראות חוזה העבודה שנחתם עימו בינואר 2005, ובו התחייבה להעסיקו לפחות עד סוף 2006.

בתביעה האשים שנער, כי "מעשה הדחתו החד-צדדית היה מזימה מתוכננת מראש, קנוניה ממש, אשר קרמה עור וגידים הרבה לפני הזכייה במכרז, ואשר מימושה תוזמן בקפידה ומראש ליום שאחרי הזכייה, הכל מתוך טקטיקה מחושבת המבוססת על אותם אינטרסים כלכליים צרים וקרים של בעלי המניות וההון".

כחודש לאחר מכן היתה אמורה קשת להגיש את תצהיריה בעניין זה, אולם הגישה בקשה לסילוק על הסף את המרצת הפתיחה של שנער. קשת טענה בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד נחום פינברג, סמדר קפלן ונעמה שבתאי, כי כתב התביעה שהגיש שנער כולל טענות "הזויות ועלילות שווא".

קשת טענה עוד, כי יחסי העבודה בין שנער למנכ"ל אבי ניר התערערו עד כדי כך ששנער ביקש בכתב לפטר את ניר, וכי קשת עשתה כל מאמץ לפתור את היחסים המעורערים בין השניים ע"י הגדרה חדה ומדוייקת של סמכויות כל אחד מהם.

עוד טענה קשת בבקשה לסילוק התביעה, כי במגעים בין הצדדים דחה שנער כל הצעה שלה, והציב אולטימטום: העדר שינוי כלשהו בתפקידו - או לחילופין קבלת פיצוי כספי מופרז בסכומי עתק. לטענת קשת, כשסירבה להיענות להצעותיו, שנער הגיש את המרצת הפתיחה תוך שימוש לרעה בהליכי משפט, בחוסר תום לב ובהעדר ניקיון כפיים.