נאמני קלאבמרקט מבקשים לפעול למכירת 17 הסניפים בנפרד מהממונה על ההגבלים

"הפעילות המשותפת תגרום לסרבול ועיכוב מכירת הסניפים ולפגיעה ביכולתם למקסם את התמורה ממכירתם"

נאמני רשת קלאבמרקט, רו"ח דוד טרבלסי ועו"ד ד"ר שלמה נס, מבקשים מהשופטת ורדה אלשיך לאפשר להם לפעול בנפרד ובאופן עצמאי למכירת זכויות קלאבמרקט ב-17 הסניפים של החברה, מבלי שיהיה עליהם לפעול במשותף או להגיע להסכמות כלשהם בעניין עם הממונה על ההגבלים העיסקיים ו/או עם הנאמן מטעמו, עו"ד חנניא ברנדס.

כזכור, בין הנאמנים לבין הממונה גובשו הסכמות, לפיהן הסניפים יימכרו על-ידי הנאמנים ועל-ידי הנאמן מטעמו, עו"ד ברנדס, במשותף. עתה טוענים הנאמנים, כי נתקלו בקשיים רבים מול הממונה ומול הנאמן מטעמו, ובשל כך נמנע מהם מזה מספר שבועות לקדם את הליכי מכירת הסניפים.

לדבריהם, קיימת מחלוקת לגבי נוסח המודעה על ההזמנה להציע הצעות לרכישת הסניפים, וגם נוסח המסמכים האחרים שיפורסמו בתיקים שיימכרו למתעניינים ברכישת הסניפים לא הוסכם.

הנאמנים מציינים, כי לא הצליחו להגיע לנוסח מוסכם. לדבריהם, המחלוקות התמקדו בעיקר בדרישת הממונה, לפיה שיקולי התחרות יהיו שיקולים מכריעים לאישור מכירת הסניפים, והמכירה תותנה לצורך שימוש סופרמרקט בלבד - בעוד הנאמנים עומדים על כך שתינתן לפחות אפשרות להגשת הצעות גם לצורך שימושים אחרים של הסניפים, ולאו דווקא לסופרמרקט.

הנאמנים מעלים חשש, לפיו הפעילות המשותפת עם הנאמן מטעם הממונה לא תניב את התוצאות הנקובות - אלא תגרום לסירבול ועיכוב למכירת הסניפים ולפגיעה ביכולתם לפעול ולמקסם את התמורה ממכירתם.

לדבריהם, באמצעות עו"ד עמית לדרמן, הליכי המכירה הגיעו למבוי סתום, וללא התערבות בית המשפט לא ניתן יהיה לקדמם.

עוד סבורים הנאמנים, כי קיים ניגוד עניינים בסיסי ביותר בינם לבין הממונה, המעדיף את שיקולי התחרות בלבד כשיקולים מכריעים, בעוד הם שואפים למכור את הסניפים בתמורה המקסימלית.

לדברי הנאמנים, לא ניתן לגשר על המחלוקות בין הצדדים, ויהיה זה בלתי אפשרי לפעול במשותף למכירת הסניפים.

השופטת ורדה אלשיך ביקשה לקבל את תגובת הממונה על ההגבלים העיסקיים עד ליום 7.11 ואת תגובת הכנ"ר לאחר קבלת תגובת הממונה.

בהחלטתה ציינה השופטת, כי אין אלא להצטער על התנהלות הדברים שהביאה להגשת בקשה זו בין הצדדים, אשר שניהם צריכים להיות מעוניינים לקדם את העניין. (תיק פש"ר 1700/05).