דיסקונט מבקש בהסכמה למנות כונס נכסים לסמי בורקס בשל חוב בסך 7.4 מיליון ש'

זאת בעקבות צמצום הפעילות מול קו-אופ הריבוע הכחול וקריסת קלאבמרקט - החייבת לסמי בורקס 1.3 מיליון שקל

בנק דיסקונט הגיש היום (ה') לבית מפשט המחוזי בת"א בקשה דחופה בהסכמה למינוי כונסת נכסים זמנית לתעשיות סמי בורקס מבת-ים, המנהלת עסק לייצור ושיווק דברי מאפה.

לדברי הבנק, סמי בורקס מנהלת אצלו חשבון שיתרת החוב בו מסתכמת בכ-7.4 מיליון שקל. והיא מצויה בימים אלה בקשיים כלכליים ניכרים ועיקולים הוטלו על-ידי מספר נושים, על כספים המגיעים לה.

לדברי הבנק, באחרונה אירעו שני אירועים שגרמו להפחתה ניכרת בהכנסות סמי בורקס והם תהליך צמצום פעילותה מול קו-אופ הריבוע הכחול , שהיוותה נתח מרכזי בתזרים המזומנים של החברה, וכן קריסת רשת קלאבמרקט אשר אף היא היוותה מקור תזרימי נכבד של סמי בורקס והחייבת לסמי בורקס 1.3 מיליון שקל.

בפנייה לבית המשפט באמצעות עו"ד חנית נוב, טוען הבנק, כי בעלי המניות יוסף ארד ונתן מלר, נמנעו ואף סירבו להזרים את ההון העצמי שהוסכם עמם ולהעמיד ערבויות אישיות למימון הנוסף שהתבקש על ידם לשם העתקת מפעלן למקום אחר.

הבנק טוען, כי החברה פעלה על דעת עצמה והעתיקה את המפעל לאלפי מנשה בנכס השייך לקבוצת גורמה בשליטת מרדכי כהן-אור. לאחרונה נודע לבנק, כי כספים האמורים להגיע לסמי בורקס מלקוחותיה אינם מופקדים בחשבונות הבנק. לדברי הבנק, נוכח העובדה שקווי הייצור הותקנו במפעל שבבעלות קבוצת גורמה התעורר אצלו חשד, כי הלכה למעשה הועברו לקבוצת גורמה נכסיה של סמי בורקס.

הבנק ציין עוד, כי בבעלות סמי בורקס ציוד רב ערך של למעלה מ-80 תנורים בשווי 1.2 לפחות מיליון שקל המצוי אצל לקוחותיה השונים בהן קלאבמרקט, רשתות שיווק נוספות ואחרים, וכי וקיים חשש ממשי, כי אם לא יכונסו במהירות יאבדו והזכויות להפעלתם יפקעו.

עוד ציין הבנק, כי לסמי בורקס מגיעים כספים בסכום של כ-3 מיליון שקל לפחות מצדדים שלישיים והיא עלולה להעבירם לידי קבוצת גורמה או צדדים שלישיים אחרים.

כמו כן קיים חשש, כי נכסי החברה, לרבות מלאי בצקים וציוד בשווי מאות אלפי שקלים הוברחו או מוברחים בימים אלה לצדדים שלישיים, בכלל ולקבוצת גורמה בפרט. בפנייה לבית המשפט נאמר, כי הבקשה מוגשת לאחר שנתקבלה הסכמת בעלי המניות של סמי בורקס למימוש השעבודים על נכסי החברה לטובת הבנק. ביום 19.10.05 הגישו 30 מעובדי סמי בורקס לבית המשפט בקשה למינוי מפרק זמני לחברה. (תיק פש"ר 2042/05).