התעשייה האווירית מנהלת מגעים עם איירבוס על רכש תעשייתי מישראל

קרת: כמדיניות, איירבוס לא רוכשת ממי שלא קונה ממנה אך השינוי ביחס לישראל מביא לאופטימיות

התעשייה האווירית הודיעה היום (ה'), כי היא מנהלת מגעים עם חברת איירבוס הצרפתית, לביצוע שיתוף פעולה תעשייתי במסגרתו תבצע איירבוס רכש מהתעשייה האווירית.

במסגרת זו ביקרה בחברה משלחת תעשיות צרפתית מאזור טולוז, שסיירה גם במפעל החברה לפיתוח וייצור כלים לא מאוישים וגם בקו הייצור של מטוסי המנהלים.

מנכ"ל התעשייה האווירית, משה קרת, אמר בעת ביקורם של הצרפתים במתקני החברה בנתב"ג, כי התעשייה האווירית עושה מאמצים להגיע להבנה עם איירבוס וכבר הוגשו מספר הצעות לשת"פ מעשי.

קרת ציין, כי מדיניותה של חברת איירבוס קובעת שיתוף פעולה רק עם גורמים הרוכשים את מטוסיה.

קרת הוסיף עם השינוי החיובי שחל ביחס למדינת ישראל, התעשייה האווירית רואה תגובות חיוביות של החברה.

לדבריו, לתעשייה האווירית יש כיום שיתוף פעולה תעשייתי עם מספר חברות בצרפת, בתחומי המל"טים, בעיקר בפיתוח וייצור מיקרו-לוויינים וכן בנושאי חלל אחרים.

יושב ראש משלחת איירבוס, מרטין מלווי, לשעבר שר התקציב הצרפתי ויו"ר הקבוצה הסוציאליסטית בפרלמנט, אמר כי הוא מקווה "להתקרבות בין כ-500 התעשיות הצרפתיות באזור טולוז, המהוות מרכז האווירונאוטיקה בצרפת, לבין התעשיות האווירונאוטיות בישראל, בראשות התעשייה האווירית".

עוד אמר מרטין מלווי, כי לתעשיות הצרפתיות יש נכונות ורצון ליצור שיתופי פעולה בפרויקטים חדשניים, כמו זה של המיקרו-לוויין ונוס של התעשייה האווירית.