חממה טכנולוגית ראשונה בדרך לבורסה: מעיין ונצ'רס מתכננת גיוס של 25 מיליון שקל

מעיין וונצ'רס הוקמה ב-96', הופרטה בסוף שנת 2002 ומנהלת פורטפוליו של 11 חברות סטארט-אפ בשלבי ההתפתחות הראשונים

מעיין וונצ'רס, חממה טכנולוגית מופרטת הודיעה (יום א'), כי היא מתכננת לצאת בקרוב להנפקה ציבורית בבורסה בתל אביב. הרכב ההנפקה יכלול מניות ואופציות. את ההנפקה תוביל "כלל חיתום". מעיין וונצ'רס מתכננת לגייס כ-25 מיליון שקל, לצורכי השקעות המשך בחברות הקיימות של מעיין ולהשקעות בחברות חדשות.

מעיין וונצ'רס, שהוקמה בשנת 96' והופרטה בסוף שנת 2002, מנהלת פורטפוליו של 11 חברות סטארט-אפ. מעיין מתמקדת בטיפוח חברות טכנולוגיות בשלבי ההתפתחות הראשונים. מעיין וונצ'רס עוסקת באיתור יזמים מוכשרים ומנוסים בתחומם, בעלי טכנולוגיה חדשנית עם פוטנציאל עסקי יישומי, מסייעת להם להקים חברות, מלווה ונותנת להם תמיכה מקצועית במשך כל תקופת פעילותם במסגרת החממה. החממה משקיעה בחברות הפורטפוליו שלה כספים בתחילת פעילותן במסגרת החממה ולעיתים כהשקעות המשך. חלק עיקרי מכספי המימון הראשוני מועברים למעיין מהמדען הראשי בהתאם להנחיות לשכת המדען הראשי בקשר עם חממות מופרטות.

מעיין וונצ'רס, הנה בין החממות הראשונות שהופרטו במסגרת תכנית החממות של המדען הראשי, והיא החממה הראשונה המנפיקה מניותיה לציבור. בעלי המניות בחממה קרן הון הסיכון אינפיניטי, חברת טק-מי, ליאון רקנאטי, גנדיר השקעות וא.מ.ת מחשוב.

מעיין וונצ'רס הנמצאת בתנופת צמיחה, נמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים של סבב גיוס שני של 16 מיליון שקל. מנכ"ל החברה הנו צביקה בן פורת, לשעבר מייסד ו-CTO של חברת נס טכנולוגיות, ומייסד Ness-ISI Ltd (כיום dbMotion) וחברות נוספות. יו"ר החברה הנו אמיר גל-אור, שותף מנהל בקרן הון הסיכון אינפיניטי.

מתחילת ההפרטה ועד היום השקיעה מעיין וונצ'רס ב-8 חברות, שלוש נוספות חדשות כבר קיבלו את אישור המדען הראשי לפעול במסגרתה והן יתחילו לפעול בקרוב. למעיין וונצ'רס עוד 4 חברות אשר התחילו פעילותן טרום ההפרטה. הפורטפוליו של מעיין וונצ'רס כולל את החברות הבאות: לוסיד (6%) אופתוקר (36%), ביוסנס (28%), אפליסוניקס (36%), רידנט-נובה (26%) קונדורסייט (25%), אקס דינמיקס (33%), ג'נסיס (%45) . קלוור נט (14%), אינטומד (25%), יתרן (1.1%), אנדנטה (4.6%) .

ראשיה מסרו, כי היעד העסקי העיקרי של מעיין הינו להפוך לחממת ה-early stage המובילה בישראל, בין השאר באמצעות השקעות במיזמים חדשים, השקעות המשך, הרחבת התמיכה המקצועית והשירותים הייחודיים לחברות הפורטפוליו.

צביקה בן פורת, מנכ"ל מעיין וונצ'רס: "מעיין וונצ'רס גאה להיות החממה הראשונה המונפקת בבורסה של תל-אביב. אנו רואים בדיאלוג עם שוק ההון המקומי שלב חשוב בהתפתחות החממה, ותרומה משמעותית להתפתחות הסטארט-אפים בישראל. מעיין וונצ'רס מהווה עבור ציבור המשקיעים פלטפורמה להשקעה בחברות טכנולוגיות מבטיחות תוך פיזור הסיכון, גיוס ההון הנוכחי ישמש את מעיין וונצ'רס להגדלת היקף השקעותיה בחברות חדשות ובחברות הקיימות כמו גם בכדי להשביח את חברות הפורטפוליו של החממה".


אמיר גל-אור, השותף המנהל בקרן אינפיניטי: "מאז שמעיין עברה את הליך ההפרטה ב 2003 הצלחנו ליצור לה ערך משמעותי רב. בשנתיים שעברו ביצענו מהלכים אשר הביאו אלינו יזמים מהטובים בישראל, עם טכנולוגיות מדהימות, אשר מצליחות לעורר עניין רב בתעשייה ובקרב משקיעים. 4 החברות שהתחילו לפעול בשנה הראשונה, גייסו כולן השקעות בערכים גבוהים. הנפקת החממה תחזק את מעמדה של מעיין וונצ'רס כחממה המובילה ותאפשר לה להגביר את קצב ההשקעות, השבחת החברות ולהביא לשוק עוד חברות טכנולוגיה פורצות דרך".