30 מיליארד באולם אחד

אגודת השוחרים של האוניברסיטה העברית חגגה ביום שבת לעו"ד יגאל ארנון יום הולדת 75 בערב גאלה נוצץ עם כל המי ומי במשק. ברגע של זחיחות דעת העריך עו"ד צעיר ממשרדו של ארנון, כי באולם בו נחגג האירוע נמצאים כ-1,000 איש ששווים הכלכלי מגיע לכ-30 מיליארד דולר ** וגם: אילו שני משרדי עו"ד גדולים עוברים בקרוב למשכן חדש בסמוך לבית המשפט?

30 מיליארד דולר באולם אחד

* ברגע של זחיחות דעת, אחרי הרבה ירדן שרדונה ו/או גולן קברנה סובניון, העריך עו"ד צעיר ממשרד יגאל ארנון, כי באולם המפואר של מלון "דייויד אינטרקונטיננטל" נמצאים כ-1,000 איש ואישה ששווים הכלכלי מגיע לכ-30 מיליארד דולר. "אם התקרה קורסת עכשיו", פלט בחיוך, "זה הסוף של חברות הביטוח".

מאזיניו של אותו פרקליט חביב הגיבו בחיוך. הוא לא באמת התכוון. אך בקבוקי היין, שחולקו בנדיבות לאורחים הרבים בערב ההוקרה לעו"ד יגאל ארנון, עשו את שלהם. הנה גד זאבי יושב מחויך; מוזי ורטהיים רגוע ונינוח; נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק מלווה במבטים טובים את העוברים ושבים; והנשיא משה קצב ופרופ' יעקב נאמן, ועו"ד אלקס הרטמן ורמי אונגר והרב אריה דרעי ונמרודי ודנקנר ועוד ועוד ועוד.

וכולם שמחים, וכולם טובים וכולם יודעים את התורה. כי לרגע מזוקק אחד, הכל הפך משני: עו"ד יגאל ארנון חוגג 75, באמת כל הכבוד. אגודת השוחרים של האוניברסיטה העברית בירושלים זכתה לערב גאלה נוצץ עם כל המי ומי, זה בכלל נפלא. תרומה נכבדה הורמה לטובת סטודנטים מעוטי יכולת, ממש נהדר. השותפים במשרד תרמו מיליון שקל לקרן מלגות על שמו.

אבל איזה כיף שאפשר להקפיא את סדר היום הלוחץ ומלחיץ ורק לבוא ולהתחכך. קחו את שמעון פרס, שביום רביעי יש לו את עמיר פרץ על הראש. "האם קרה אי פעם שעשו במדינת ישראל מסיבה כזו", אמר-שאל. "לא היה דבר כזה. כל הכבוד. יגאל אתה וירטואוז. מגן על ישראל כולה. אומרים 'חיים ומוות ביד הלשון'. אתה נתת ללשון חיים". וגם השר אהוד אולמרט. "תאמינו לי", אמר בהתרגשות, "כשאתה בצרה, טוב שיש לך חבר כמו יגאל ארנון. אני יודע על מה שאני מדבר".

ואז עלה יגאל ארנון, קיבל אות גבורה ממלחמת העצמאות (באיחור של חמישים שנה), זכה לאילן יוחסין מפואר (המגיע עד לדוד המלך) והבטיח " כי מהיום, כל יום הוא היום הראשון של יתרת חיי. אקדיש את מירב המאמצים לעשיית חסד וקידום החינוך". בלי להרגיש, נולד כאן מקובל חדש. רק חבל שב-23:30 החיים חזרו למסלולם. האירוע נגמר. (איתי גודר).

הולכים לביהמ"ש

* שני משרדי עו"ד גדולים ישלמו פחות על נסיעות, כי לביהמ"ש הם יוכלו ללכת ברגל. משרד ארדינסט, בן-נתן, השוכן ברחוב נחמני בת"א, ומשרד שבלת, ישראלי, רוברטס, זיסמן, השוכן כיום ברחוב מונטיפיורי בעיר, עוברים בזמן הקרוב למגדל המוזיאון, המתחבר בגשר לבית המשפט. (הדס מגן).