שרפ"ק במו"מ מתקדם לרכישת 30%-50% מחברת השוק הסיטונאי לפי שווי של 75 מיליון דולר

חברת השוק הסיטונאי נמצאת בשליטתה של תנובה * פרויקט הנדל"ן שיוקם על המתחם כולל 1,700 דירות ושטחי מסחר בהיקף של 30 אלף מ"ר

קבוצת שרם פודים קלנר מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת 30%-50% מחברת השוק הסיטונאי, לפי שווי של 75 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". חברת השוק הסיטונאי מחזיקה במתחם השוק הסיטונאי, הממוקם בסמוך לצומת מעריב בתל-אביב, ואשר עליו מיועד לקום אחד מהפרויקטים הגדולים בעיר בתחום הנדל"ן הגדולים.

באחרונה אישרה הוועדה המחוזית של ת"א את תוכנית מתחם השוק הסיטונאי בת"א, אשר אמורה לכלול בשלב המיידי כ-1,700 יחידות דיור וכ-30 אלף מ"ר של שטחי מסחר. בנוסף, יידרשו הרוכשים לבנות במתחם חניון תת קרקעי עם 3,500 מקומות חניה. בקבוצת שרם פודים קלנר סרבו להגיב.

מכיוון שמדובר בפרויקט ענק בלב תל-אביב, שדורש היערכות תכנונית וביצועית גבוהה, שאת עלויותיה בשלב זה קשה להעריך - נסוגו מהעסקה מספר קבוצות, ובהן שיכון ובינוי (שנמצאת כעת בתהליכי העברת שליטה לצביקה בארינבויים ושותפים נוספים).

הבינוי במתחם כולל ארבעה מגדלים, הממוקמים לאורך דרך בגין, בגובה של 40 קומות, וכן מבנים של 12 קומות לאורך רחוב החשמונאים וקרליבך. בתוכנית שטח ציבורי פתוח בן 15 דונם. מתחם התוכנית הינו בבעלות עיריית ת"א, ובחכירה לחברת השוק הסיטונאי (תנובה), שהגישה את התוכנית.

על-פי ההערכות בשוק אמור הפרויקט להניב הכנסות של כ-600-700 מיליון דולר בסך הכל. עורך הדין, שרגא בירן, מטפל בעסקה מצידה של תנובה, ואיתן סורוקה, מנכ"ל אזורים לשעבר, הוא שאמור להוביל את הקמתו של הפרויקט. התכנית הוכנה על-ידי משרד 'יער אדריכלים'.

משבר ההסתגלות של בעלי העסקים

המעבר של השוק הסיטונאי ממרכז תל-אביב לא היה טריוויאלי עבור בעלי העסקים שבו, והם הגישו לבית-המשפט בקשה שלא לאשר את העברתו של השוק. בחודש יוני השנה דחה בית-המשפט המחוזי בת"א בקשה לאסור על פינויים של בתי-עסק ממתחם השוק הסיטונאי, ועל העברתם לשוק החליפי בצריפין.

האסיפה הכללית של חברת שוק סיטונאי לתוצרת חקלאית בת"א החליטה לפנות את המתחם, ולעבור לפרויקט קשת שליד צומת אל-על. הנהלת החברה החליטה, כי עד להכשרת המתקן החדש יועבר השוק הסיטונאי למגרש באזור צריפין, שנרכש על-ידי תנובה ב-17 מיליון דולר. עלות הקמתו ותכנונו של המתחם צפויה להסתכם בכ-32.5 מיליון שקל.

בעלי העסקים טוענים, כי ההחלטה לעבור לצריפין התקבלה שלא כדין, וכי היא תגרום להם נזק כלכלי. השופט יהודה זפט דחה, כאמור, את הטענות וציין, כי הסכם הפינוי נכרת כדין, ולפיכך אין המבקשים זכאים למנוע את הפינוי. השופט הוסיף, כי הבקשה הוגשה יותר משנתיים לאחר שנודע למבקשים על ההחלטה להעביר את השוק הסיטונאי למתחם צריפין. השופט גם הביע חשש מנזק שייגרם לציבור האזרחי, שימשיך לסבול מהמפגעים של השוק הסיטונאי. עם זאת קבע, כי המבקשים לא יפונו מהשוק הסיטונאי לפני שיושלמו העבודות להכשרת המתחם בצריפין.

מכיוון שמדובר בפרויקט ענק שדורש היערכות תכנונית וביצועית גבוהה ויקרה - נסוגו מהעסקה מספר קבוצות, ובהן שיכון ובינוי. עורך הדין, שרגא בירן, מטפל בעסקה מצידה של תנובה, ואיתן סורוקה, מנכ"ל אזורים לשעבר, הוא שאמור להוביל את הקמתו של הפרויקט. בעלי העסקים במתחם התנגדו למעבר, אבל ביהמ"ש המחוזי בת"א לא קיבל את התנגדותם