ד"ר משה ברקת מונה למנהל מחלקת התאגידים ברשות ני"ע

ד"ר משה ברקת מונה למנהל מחלקת התאגידים ברשות ני"ע. ברקת, מרצה באוניברסיטת דיוק שבצפון קרוליינה, מונה בידי יו"ר הרשות, משה טרי, ויחליף את ד"ר אייל סולגניק, שיפרוש בסוף דצמבר.

ברקת הוא רו"ח ובעל דוקטורט במינהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק. מחקרו עוסק בהכרה בהכנסה ובעיות מדידה בחשבונאות, בין הנושאים המרכזיים על סדר יומו של המקצוע בשנים האחרונות.

לפני הצטרפותו לאקדמיה שירת ברקת במחלקת הפיקוח על הבנקים, שם היה חבר בצוות האחראי על נושאי תקינה חשבונאית וביקורת דו"חות בנקים. כמו כן פירסם מספר מאמרים שעסקו בחשבונאות ובניתוח דו"חות כספיים של חברות.

ברקת הוא אחד ממחברי הספר "היבטים בחלוקת דיבידנד לאור חוק החברות החדש", עם פרופ' יצחק סוארי ופרופ' דן גבעולי. סוארי הוא ראש מכון קסירר לחשבונאות, בו פעיל גם סולגניק (העובר להורות במשרה מלאה במרכז הבינתחומי בהרצליה). גבעולי היה היו"ר הראשון של הוועדה המקצועית במוסד לתקינה חשבונאית.

מחלקת התאגידים קיבלה משנה חשיבות בקדנציה של טרי, השם דגש רב על שקיפות הדו"חות הכספיים בפרט והדיווחים לציבור בכלל. סולגניק, שמונה בידי היו"ר הקודמת, מירי כץ, היה מהאישים המרכזיים ברשות תחת טרי.

דודו לביא ייכנס בינואר 2006 לתפקיד מנהל מחלקת הפיקוח על קרנות הנאמנות. לביא מכהן בעשר השנים האחרונות כסגן מנהל המחלקה והוא יחליף את שרה פרוש, הפורשת לגמלאות. לביא הוא בעל תואר שני במינהל עסקים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, והתמחותו האקדמית היא בתחומי המימון והשיווק.

בשבועות הקרובים תודיע הרשות גם על מינוי מחליף ליועצת המשפטית, עו"ד דניאלה גורני, שהודיעה על כוונתה לפרוש מהרשות בסוף ינואר 2006, לאחר 17 שנות עבודה. גורני מונתה בשנת 1989 לתפקיד הממונה על האכיפה ברשות והיתה הראשונה לשמש בתפקיד זה. בשנת 1998 מונתה כמנהלת המחלקה המשפטית ברשות וב-1999 - ליועצת המשפטית של הרשות.