משרדו של עו"ד עמוס מימון בבניין הסוכנות היהודית בת"א נשרף כליל; הנסיבות נבדקות

איש לא נפגע באירוע * בבניין משרדי עורכי-דין נוספים - אף אחד מהם לא ניזוק בשריפה

משרד עורכי הדין עמוס מימון, שבקומה 6 של בניין הסוכנות היהודית, ברחוב קפלן פינת דובנוב בתל אביב, נשרף הלילה (א') כליל. איש לא נפגע באירוע.

שישה צוותים של מכבי אש, בסיוע מנוף גבהים, עמלו על כיבוי השריפה, כאשר במקום היתמר עשן רב ולהבות בקעו מהקומה השישית. לאחר זמן קצר, הצליחו הכבאים להשתלט על האש, אולם המשרד נשרף כליל. חוקר שריפות של מכבי האש החל בחקירת נסיבות השריפה, ולפי שעה טרם ברור הרקע.

מימון (52), הנשוי לשופטת בית משפט השלום בכפר-סבא, ניצן מימון-שעשוע, עבר לקומה השישית של בניין הסוכנות רק באחרונה. הוא שכר משרד בשטח של כ-300 מ"ר, עבורו הוא משלם דמי שכירות של 10 דולר למ"ר ועוד 3.5 דולר למ"ר עבור דמי הניהול, בחוזה לתקופה של 3 שנים, הכולל אופציה להמשך התקשרות. לפני כן, הוא שכן באורח זמני בקומת הקרקע, לאחר שעבר למקום ממשכנו הקודם.

בקומה השישית שוכנים משרדי עורכי דין נוספים, המפורסם שבהם הוא משרד ד.פוטשבוצקי ושות', המתמחה בדיני מיסים, וכן כמה משרדים קטנים. אף אחד מהם לא ניזוק בשריפה.

משרדו של מימון עסק בתחום האזרחי, אם כי מימון עסק גם בייזום ונדל"ן. באחרונה, ייצג מימון את איל ההון ארקדי גאידמק, בבקשה שהגיש לביטול הצו להרחבת העיקול הזמני שהוטל על נכסיו, לבקשתו של יוסף טרוים, שהגיש נגדו תביעת ענק.

ב-2002 יזם בנייה של כ-1,600 יחידות דיור באנגליה ובמיאמי, והיה חלק מקבוצת משקיעים ישראלים וזרים, שרכשה חצי-אי בקרואטיה תמורת כחצי מיליארד שקל. חצי האי, ששטחו 502 דונם, יועד להקמת בית חולים, מרכז שיקום ומרינה.

בעבר הוא שימש כמפרק חברת "גלי" וחברת הבנייה בן-גיאת. הוא חבר מרכז הליכוד ובאוקטובר 2000 מונה לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא, בשל ידידות ארוכת שנים עם הנשיא, משה קצב.

עם זאת, כעבור זמן קצר הוא נאלץ להתפטר מהתפקיד, לאחר שנציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר, קבע כי מימון לא כתב אמת בשאלון שמילא לצורך קבלתו לתפקיד בבית הנשיא. לשאלה אם יש לו עבר פלילי, השיב מימון בשלילה, אולם הולנדר מצא, כי נגד מימון נפתחו בעבר שני תיקים פליליים.

למרות שבשניהם לא הוגשו כתבי אישום, כתב הולנדר חוות דעת שעל פיה, לא כתב מימון אמת בשאלון. זמן קצר אחר כך, שיגר היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, מכתב להולנדר, בו קבע כי מימון כתב דברי אמת בשאלון, מכיוון שלא חלה עליו חובה לגלות פרטים על תיקים שנסגרו.