נעצר בעל חברת כח-אדם בחשד להפצת חשבוניות מס פיקטיביות במיליוני שקלים

עפ"י החשד, חנוכה יוסופוב מבנימינה מנהל את חברת ביתנו בנייה והשמה בע"מ באמצעות אנשי קש ומפיץ חשבוניות פיקטיביות על שמה

בית משפט השלום בת"א האריך בשלושה ימים את מעצרו של חנוכה יוסופוב מבנימינה, שנעצר על-ידי רשות המיסים בחשד לקיזוז והפצה של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים.

בבקשת המעצר נטען, כי החקירה שנפתחה במשרד חקירות ת"א של המכס והמע"מ העלתה חשד, לפיו יוסופוב מנהל את חברת ביתנו בנייה והשמה בע"מ באמצעות אנשי קש ואף מפיץ חשבוניות פיקטיביות על שמה.

בראשית החקירה, הוא הכחיש כל קשר לחברה ורק משנמצאו תלושי השכר שלו, שינה את גירסתו וטען כי הוא מועסק בה כשכיר. ככל שהתקדמה החקירה מסר יוסופוב יותר פרטים, והתברר, כי הייתה לו חברה קודמת בענף כח-אדם בשם "קדימה".

ברשות המיסים טוענים, כי יוסופוב לא הכחיש כי הוא סוגר עסקאות עם לקוחות, חותם על חוזים, מקבל צ'קים, משיג עובדים ומפקיד ומושך כספים מחשבון הבנק, פעילות שיש בה כדי להעיד, כי הוא הגורם העומד מאחורי חברת ביתנו השמה. מה שחיזק זאת היה העובדה שבעלי החברה הרשומים לא נמצאו וכך גם מקום מושבה.

רוה"ח של חברת ביתנו, שהיה גם רוה"ח של החברה הקודמת של יוסופוב, נחקר וקשר בחקירתו בין יוסופוב לביתנו.

סניגוריתו של יוסופוב, עו"ד הילה אפרון-גבאי, טענה כי "תפקידו של החשוד בביתנו הוא לגייס עובדים לחברה וגם מוצא להם מקומות עבודה. נכון שהוא סוגר עסקאות, אך לא ברמה של להיות בעלים".

השופטת הדסה נאור כתבה בהחלטתה, כי החקירה אכן מבססת חשד שיוסופוב "קשור לחברה מעבר למה שהודה בו והקשר שלו אינו מתמצה בהיותו שכיר בלבד".

עיון בהודעה שמסר בחקירתו מלמד, לדבריה, כי "יוסופוב מסתיר יותר מאשר מגלה במהלך החקירה". מאחר ש"מדובר בהיקף עצום של מירמה", הרי ש"קיים חשש סביר שהחשוד עלול לשבש את החקירה". (מ' 14807/05).