אריה קוטלר מוביל את לידר טק לאמריקה: מתכננת רכישה של 50% מחברה אמריקנית ב-25 מיליון דולר

מדובר בכניסה לשותפות בחברה המנהלת ומתחזקת בתי אבות בארה"ב; קוטלר רכש לפני כחודש 29% מלידר טק תמורת כ-10.2 מיליון שקל

לידר טק מקבוצת שרפ"ק מדווחת (יום ד'), כי חתמה על הסכם עקרונות לרכישה של עד 50% בחברה ציבורית אמריקאית תמורת 25 מליון דולר. החברה האמריקנית עוסקת בניהול ואחזקה של בתי אבות בארה"ב. החברה בוחנת דרכים אפשריות למימון הרכישה.

נזכיר, כי לפני כחודש הכניסה לידר החזקות והשקעות את איש העסקים אריה קוטלר כשותף אסטרטגי לחברת הבת לידר טק: קוטלר שמונה למנכ"ל ויו"ר החברה, רכש 29% מחברת הבת לידר טק תמורת כ-10.2 מיליון שקל (המבטא את ההון העצמי למניה לפי הדו"חות ל-6/05). במסגרת ההסכם מכרה לידר טק מניות רגילות שלה לקוטלר בדרך של הקצאה. בנוסף למניות המוקצות, התחייב אריה קוטלר להגיע בה לאחזקה של 45% לא יאוחר מארבע שנים ממועד השלמת העסקה. לידר טק העניקה לו אופציה לתקופה של שנתיים וחצי לרכישת מניות רגילות עד לשיעור של 50.1%.

קוטלר פעיל בשווקים הפיננסים הבינלאומיים ובעיקר בארצות הברית , בעיקר בעסקאות פיננסיות מורכבות. בין השאר, יזם קוטלר וניהל עסקת רכישה של חברת תחנות דלק אמריקאית בעלת מחזור מכירות של 400 מליון דולר לאחר שנקלעה להליכי פשיטת רגל, וניצח על מלאכת הבראת החברה ורכישתה על ידי חברות ישראליות. בנוסף מתמחה קוטלר בעסקאות איגו"ח של נכסי ביטוח בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. קוטלר מעורב בייזום וניהול עסקאות נדל"ן בשלבי פיתוח שונים ושומר על קשרי עבודה שוטפים והדוקים עם בנקי השקעות מובילים בארצות הברית ואירופה.