שופט פדראלי בארה"ב קבע בשבוע שעבר, ששיקאגו יכולה להמשיך בתוכניתה להרחבת שדה התעופה הבינלאומי או'הר (O'Hare) במסגרת תוכנית בעלות של 7.5 מיליארד דולר.
השופט דחה השגות שהוגשו לו נגד הפרויקט, הכרוך בהעברת בית קברות, הפוגעת בזכויות הדתיות של העותרים.
השופט המחוזי, דיוויד קואר, ביטל בשבוע שעבר צו, שמנע מעיריית שיקאגו להמשיך לקנות קרקע בפרברים בנסנוויל ואלק גרוב וילג', הגובלים בשדה התעופה. השופט גם דחה בקשה שהגישה לו כנסיית סנט ג'ונס יונייטד צ'רץ אוף קרייס, הבעלים של בית הקברות, להורות על הפסקת הפרויקט, ודחה את התביעות שלהם, לפיהן הבנייה במקום פוגעת בזכויותיהם הדתיות. "רק משום שיש אפקט שלילי בגין הבנייה, אין פירוש הדבר שיש לעצור את הרחבת שדה התעופה", קבע קואר.
הפרויקט בשדה, המשמש בסיס תעופה מרכזי של חברות התעופה אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס, נחשב לתוכנית הגדולה ביותר בארה"ב של הרחבת שדה תעופה, כך על פי מינהל התעופה הפדראלי בארה"ב. המינהל אישר את הפרויקט בסוף ספטמבר, לאחר שנים של מחאות נגד תוכנית העירייה לרכוש בתים ועסקים באזור המתוכנן לבנייה, על מנת לפנות אחר כך מקום להרחבת שטחו של הנמל.
התוכנית כוללת החלפת שבעה מסלולי המראה בשישה מסלולים מקבילים ושני מסלולים מצטלבים. העירייה מתכננת גם לבנות מסוף חדש בצידו המערבי של הנמל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.