קודאק בישראל: שש רכישות בחמש שנים, 1,300 עובדים

בישראל עשתה קודאק את צעדיה הראשונים בשנת 2000, אז רכשה את חברת פיקצ'ר ויז'ן תמורת כ-90 מיליון דולר. הרכישה הזאת התבררה כלא מוצלחת מבחינת קודאק, שסגרה את פיקצ'ר ויז'ן כעבור שנה אחת בלבד. אבל ההרפתקה הישראלית לא מנעה ממנע לבצע בישראל חמש רכישות נוספות, ולהפוך לאחד ממרכזי הפיתוח הגדולים בארץ, המעסיק כיום כ-1,300 עובדים.

הרכישה הבאה התבצעה בשלהי 2003, כאשר קודאק חתמה על צ'ק של 42 מיליון דולר תמורת הסטארט-אפ אלגוטק שפיתח מערכת המאפשרת לנהל מאגרי מידע מורכבים. בתחילת 2004 רכשה את סאיטקס דיגיטל פרינטינג (SDP), שפיתחה מכונות הדפסה דיגיטליות, תמורת 262 מיליון דולר במזומן. כעבור כמה חודשים נרכשה גם חברת הסטארט-אפ רילטיים, שעסקה בפיתוח מסמכים רפואיים באינטרנט, תמורת כ-20-30 מיליון דולר.

בתחילת השנה הנוכחית ביצעה אורקס שתי רכישות בזו אחר זו. הראשונה הייתה רכישת הסטארט-אפ אורקס, שפיתח מערכות קומפקטיות להעברת צילומי רנטגן ונמכר ב-63 מיליון דולר. מיד לאחר רכישות אורקס רכשה קודאק את קריאו הישראלית-קנדית תמורת 980 מיליון דולר. קריאו ישראל, שפועלת בתחום הדפוס הדיגיטלי, הביאה כנדוניה את מערכת הקדם-דפוס שלה. החברה העסיקה ערב הרכישה אלף עובדים וייצרה 50% מההכנסות של קריאו.

קריאו הוקמה בידי דן גלברט וקן ספנסר ובתחילת דרכה ייצרה מכשירי הקלטה אופטיים ומנועי הדמיית לייזר לתעשיית הדפוס. מנכ"ל קריאו הוא הישראלי לשעבר עמוס מיכלסון, שבעקבות הרכישה שלשל לכיסו סכום מכובד של כ-30 מיליון דולר. "