בעקבות חשיפת "גלובס": בוטלה הנפקת אבגול שהתכוונה לגייס 200 מיליון שקל

החברה חייבת לבנקים כ-150 מיליון דולר, 70 מיליון דולר מתוכם לבנק לאומי " לאומי ושות' - החתם שהיה אמור להוביל את ההנפקה

חוסר ההיענות מצד משקיעים מוסדיים להנפקות IPO לצד חשיפת הנתונים מתוך תשקיפה של חברת אבגול השבוע ב"גלובס", הביאו לביטולה של הנפקת מניות החברה בבורסה של תל-אביב.

אבגול התכוונה לגייס כ-200 מיליון שקל בהנפקת מניות ואגרות חוב. גורמים המקורבים להנפקה ביקשו להבהיר, כי ההנפקה נמצאת כרגע בסטטוס של דחייה, אך גורמים בשוק ההון אמרו היום ל"גלובס", כי נכון להיום ולאחר כשלונות העבר של החברה לגייס בשוק ההון, אין סיכוי שהנפקתה של אבגול תצא אל הפועל.

השבוע חשפנו כאן מתוך התשקיף מספר פרטים משמעותיים הנוגעים למאזני אבגול, שהצליחו להפתיע רבים בשוק ההון המקומי שהתעניינו בהנפקה.

אחד הנתונים המפתיעים ביותר הוא אי העמידה של החברה בקובננטס לבנקים, עובדה שלא קיבלה ביטוי על כריכת התשקיף כפי שמקובל. החברה בחרה להתייחס לכך רק באותיות הקטנות, באחד מהביאורים לדו"חותיה הכספיים.

זאת ועוד, באבגול ציינו כי אחד הבנקים המעניקים לה אשראי מסכים באופן חד פעמי שלא לנקוט צעדים כלשהם כנגד החברה, בגין הפרת התחייבויותיה, וכי החברה תשוב להיבחן על-פי אמות המידה הפיננסיות ברבעון הרביעי של 2005. במילים אחרות, במידה והנפקת החברה לא תצא אל הפועל, והיא לא תצליח לשפר את סעיף ההון העצמי שלה, עלול אחד הבנקים המממנים את החברה להעמיד את האשראי שלה לפירעון מיידי, או לנקוט כלפיה סנקציה אחרת.

עוד עלה מתשקיף החברה כי היא ניצלה באופן מלא את מסגרות האשראי שלה מהבנקים, אשר עומדות על 150 מיליון דולר. נקודה נוספת שהפריעה למשקיעים להשתתף בהנפקת אבגול היא העובדה שהחתם המוביל בהנפקה היה לאומי ושות' חתמים בעוד כמעט ממחצית חובות החברה (כ-70 מיליון דולר) הינם לבנק לאומי.

מנגד, בדו"ח הרווח וההפסד של החברה משתקפת צמיחה במכירות ושיפור ברווחים. מחזור ההכנסות החצי שנתי של אבגול עמד על 76 מיליון דולר, צמיחה של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואילו הרווח הנקי של החברה עמד על 3.8 מיליון דולר לעומת 2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה.