סמסונג הודתה שלקחה חלק בקנוניית תאום מחירים; תשלם קנס בגובה 300 מיליון דולר

כעת יכולים הקורבנות, החל מיצרניות שבבים אחרות וכלה באנשים פרטיים, לתבוע פיצויים מהחברה

סמסונג, היצרנית הגדולה בעולם של שבבי זכרון למחשב, הודתה אתמול (רביעי) באשמה, לפיה היא לקחה חלק בקנוניה עולמית של תאום מחירים, אשר פגעה בתחרות והביאה לעלייה במחירי המחשבים האישיים.

לאחר שקיבלה את ההודאה ואת עסקת הפשרה שאורגנה קודם לכן עם התובעים, השופטת המחוזית, פיליס ג'. האמילטון, הורתה לסמסונג ולחברת הבת האמריקאית שלה, סמסונג סמיקונדקטור, לשלם 300 מיליון דולר קנס במהלך חמש השנים הקרובות. נציין כי זהו הקנס השני בגובהו שמשלמת חברה במקרה של חקירת הגבלים עסקיים.

הרשויות החלו לחקור את תנודות המחירים בשוק שבבי הזכרון בשנת 2002, שנה לאחר שמחירי השבבים החלו לטפס, למרות העובדה ששאר תעשיית הטכנולוגיה הייתה בשפל. התובעים אמרו כי סמסונג הדרום קוריאנית וחברות אחרות קשרו קשר באמצתעות אימיילים, שיחות טלפון ופגישות במטרה לתאם את מחירי השבבים שמשמשים מחשבים ומכשירים אלקטרוניים אחרים.

מוקדם יותר השנה ובשנה שעברה, הניקס הדרום קוריאנית ואינפינאון הגרמנית הסכימו לשלם קנסות בגובה 185 מיליון דולר ו-160 מיליון דולר, בהתאמה. יצרנית השבבים האמריקאית, מיקרון טכנולוג'י (MU), משתפת פעולה עם התובעים ועל כן לא צפויה לעמוד לדין.

דובר החברה סרב להגיב לאחר הפסיקה.

במסגרת עסקת הפשרה, עליה הוכרז באוקטובר השנה, הממשלה הבטיחה לא להמשיך בתביעות נוספות כנגד סמסונג או מרבית הבכירים והעובדים בחברה. זאת, מלבד שבעה אנשים, כולל נשיא סמסונג סמיקונדקטור, שניתן להעמידם לדין.

נציין כי כעת יכולים הקורבנות, החל מיצרניות שבבים אחרות וכלה באנשים פרטיים, לתבוע פיצויים מהחברה.