די.סי.אל מחקה 18.6 מיליון שקל מהשקעתה במילימטריקס

די.סי.אל שבשליטת עופר הירשזון הודיעה: "הסיכוי להחזר ההשקעה במילימטריקס קלוש" * מילמטריקס שרפה 35 מיליון דולר

עוד סטארט-אפ שהוקם בשנות הבועה עומד להיסגר. מדו"חותיה של חברת די.סי.אל טכנולוגיות שבשליטת עופר הירשזון עולה כי חברת מילימטריקס, ששווייה בשנות הבועה הוערך ב-90 מיליון דולר, נמצאת במצוקה תזרימית. די.סי.אל, המחזיקה בכ-18% ממניות מילימטריקס, רשמה הפסד כבד של 20.9 מיליון שקל כתוצאה ממחיקה בהיקף של 18.6 מיליון שקל שביצעה בגין השקעתה במילמטריקס.

מדובר במחיקת מלוא ההשקעה במילמטריקס בעקבות ההערכה בדי.סי.אל כי הסיכוי להחזר ההשקעה הוא קלוש - כפי שכותבת די.סי.אל בדו"חותיה הכספיים. בדי.סי.אל ציינו כי בחודשים האחרונים וכדי לממן את המשך פעילותה פעלה מילימטריקס באופן נמרץ בניסיון להנפיק את מניותיה לראשונה לציבור בבורסת ה-AIM בלונדון, ולשם כך השקיעה משאבים רבים, ניהוליים וכספיים, ובמקביל פעלה לגיוס הון שלא בדרך של הנפקת מניותיה. די.סי.אל מציינת בדו"חותיה כי "ככל הידוע, עד למועד פרסום הדו"חות הכספיים לא צלחו ולא הבשילו לכלל עסקה מאמצי מילימטריקס לגיוס הון למימון המשך פעילותה.

"יחד עם זאת", מציינת די.סי.אל, "מילימטריקס עושה מאמצים נוספים לביצוע מהלך אשר יתמוך בהמשך פעילותה העסקית אולם טרם ידועים לחברה סיכויי הבשלתו של המהלך".

מילימטריקס, חברת מערכות בתחום הטלקום, גייסה עד היום כ-35 מיליון דולר. החברה פועלת בענף ייצור והתקנות ערוצי תקשורת אלחוטיים בין מרכזי תקשורת בפס רחב. היא הוקמה ב-1997 כחברה שסיפקה שירותי פיתוח ופתרונות טכנולוגיה מורכבים לחברות כמו אלווריון, סרגון ואחרות. גיוס ההון האחרון של החברה בוצע בחודש ספטמבר 2004, אז גייסה החברה 5 מיליון דולר בהלוואה מבעלי המניות הקיימים שלה. מתוך סכום זה העמידה די.סי.אל לחברה הלוואה בהיקף של 740 אלף דולר שאמורה הייתה להיפרע בחודש ספטמבר 2005. לאור מצבה של מילימטריקס ולאור המחיקה שביצעה די.סי.אל בדו"חותיה הכספיים יכולה די.סי.אל להיפרד מההלוואה שנתנה, אלא אם כן תצליח מילימטריקס לגייס הון ממקורות אחרים.

השווי האחרון שנקבע למילימטריקס, על פי גיוס ההון שביצעה בשנת 2001, שיקף לה שווי של 87 מיליון דולר אחרי הכסף - שווי שככל הנראה יישאר על הנייר בלבד.

לעומת ההשקעות הכושלות בתחום הטכנולוגי, לדי.סי.אל החזקה מניבה אחת בחברת חילן טק (23.8%) ובנוסף מחזיקה די.סי.אל 50% מחברה פרטית המחזיקה בכ-47.5 ממניות חילן טק. חילן טק הרוויחה 8.1 מיליון שקל בתשעת החודשים לעומת 5.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד גדל. בעקבות השיפור בתוצאותיה גדל גם חלקה של די.סי.אל ברווחי חילן טק, לרמה של 3.3 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. למרות זאת, ובעיקר בגלל המחיקה שבוצעה במילימטריקס, רשמה די.סי.אל הפסד כבד של 17.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. "