פולאר מכרה לקרנות ה.ע.ל 10% מפולאר תקשורת תמורת 30 מיליון ש'

לאחרונה מכרה פולאר תקשורת את השליטה בחברת שילוט החוצות, מקסימדיה תמורת 4 מיליון ד' והחל לתכנן הקמת קרן השקעות בסין

פולאר השקעות , הנמצאת בשליטתה של לידר של קבוצת שרפ"ק, מכרה היום (ה') מחוץ לבורסה כ-10% מהון המניות של פולאר תקשורת תמורת כ-30 מיליון שקל. הרוכשת הינה מנהלת הקרנות ה.ע.ל של הסתדרות העובדים הלאומית. לאחר המכירה מחזיקה החברה בכ-78% מהון המניות המונפק של פולאר תקשורת. החברה ביקשה בכך להגדיל את פיזור המניות שלה בציבור ולהכניס אליה משקיע מוסדי מהותי.

נזכיר, כי פולאר תקשורת מכרה לאחרונה 67% ממניות החברה הבת שלה, חברת השילוט מקסימדיה, תמורת 4 מיליון דולר. הרוכשת, חברה זרה, קיבלה אף אופציה לרכוש את שארית המניות במקסימדיה בתוך שנתיים ב-1.5 מיליון דולר.

במקביל, דיווחה החברה כי היא מתכננת להקים קרן של 100 מיליון שקל להשקעות בסין עם עם חברת ההשקעות של ממשלת שנגחאי, SSTI. קרן שתתמקד ברכישת מפעלים וחברות סיניות ממשלתיות בתחומי היי-טק, תקשורת וביו-טכנולוגיה.

פולאר תקשורת רשמה ברבעון השלישי של השנה הכנסות של 77 מיליון שקל, לעומת 66 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח של החברה בגין השקעות בחברות מוחזקות אחרות הסתכם ברבעון השלישי ב-15.2 מיליון שקל, לעומת 31.2 מיליון שקל אשתקד.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי ב-979 אלף שקל, לעומת רווח נקי של 20.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההבדל בשורה התחתונה נוצר לאור מכירת מניות מקסימדיה.

חלק החברה בהפסדי החברות הכלולות הסתכם ב-3.55 מיליון שקל ברבעון השלישי. ברבעון המקביל אשתקד הסתכם החלק של החברה ברווחי החברות הכלולות ב-1.4 מיליון שקל. החברה מכרה באפריל השנה 3.4 מיליון מניות פרטנר מתוך 4.2 מיליון מניות בהן החזיקה.

החברה מחזיקה בין היתר במניות פרטנר, במניות של זכיינית ערוץ 2 רשת ובמקסימדיה.