ביהמ"ש: הגשת תביעת רשלנות של מטופל נגד רופא - אינה משחררת את הרופא מחובת הסודיות

דחה את בקשת ידיעות תקשורת, שרצתה לקבל מסמכים רפואיים של חולה שהגישה נגד רופאה תביעת רשלנות

בית משפט השלום בת"א קובע, כי הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית נגד רופא על-ידי המטופל שלו איננה משחררת את הרופא מחובת הסודיות המוטלת עליו.

השופטת דליה מארק-הורנצ'יק, דחתה את בקשת ידיעות תקשורת, להורות לד"ר אפרים צור לחשוף בפניה מסמכים ספציפיים, בין היתר, פרטים ומסמכים מתיקה הרפואי של הדסה בן-יעקב. זאת, בנימוק כי בן-יעקב ויתרה על החיסיון הרפואי שלה בעקבות תביעת הרשלנות הרפואית שהגישה נגד המשיב.

כל זאת כדי להוכיח את טענת אמת הפרסום במסגרת תביעת הדיבה שהוגשה נגד ידיעות תקשורת.

אולם השופטת קבעה, כי החיסיון הרפואי הוא זכותו של החולה, ורק הוא יכול לוותר עליו גם אם הגיש נגד הרופא תביעה בגין רשלנות. לדברי השופטת, תביעה כזאת אינה מפקיעה את החיסיון הרפואי ואינה הופכת את העניינים הרפואיים של המטופל למידע ברשות הכל.

כך, לדבריה, גם לגבי מסמכים שהוגשו לבית המשפט בתביעה של רשלנות רפואית, ועצם העובדה שהמסמכים הרפואיים הוגשו לבית המשפט איננה הופכת אותם למסמכים פומביים החשופים ונגישים לעין כל.

השופטת דחתה את טענת ידיעות תקשורת, לפיה בעצם מתן התצהיר של בן-יעקב בתיק, היא ויתרה על החיסיון הרפואי. השופטת דחתה את הבקשה לגילוי מסמכים וחייבה את ידיעות תקשורת בהוצאותיו של ד"ר אפרים צור בסך של 4,500 שקל. (ת.א 43502/04).