גמול נכנסת לחוף השנהב: מתכננת פרויקט של 10,000 יח"ד

תשקיע בשלב ראשון 4 מיליון ב-100 יח"ד; בוחנת שיתופי פעולה להקמת פרוייקטים בחוף השנהב בתחום התקשורת וטיפול במים והקמת בית חולים בינלאומי

קבוצת גמול מרחיבה פעילותה לחוף השנהב. הקבוצה מסרה (א'), כי תקים 100 יח"ד בעיר ימוסוקרו, כפיילוט לפרויקט להקמת 10,000 יח"ד. הפרויקט ניתן לגמול בבלעדיות, במסגרת הסכם עקרונות והבנות שחתמה עם ממשלת חוף השנהב ומחוז ימוסוקרו.

אורי אומיד, מנכ"ל גמול מסר, כי זהו "צעד זה מהווה חלק מהרחבת הפעילות הבינלאומית של גמול נדל"ן". עוד מסר אומיד, כי השלב הראשון, ובו כאמור 100 יח"ד, צפוי להיקף מכירות של כ-4 מיליון דולר.

באמצע יוני 2005 חתמה גמול על הסכם עקרונות והבנות עם ממשלת חוף השנהב ומחוז ימוסוקרו, לשיתוף פעולה בביצוע שורה של פרוייקטי נדל"ן ותשתיות בעיר ימסוקרו, ובכללם פרוייקטים להקמת 10,000 יחידות דיור, בניני קרית הממשלה ותחנה מרכזית.

הפרסום הושהה על מנת לאפשר לגמול לבחון את ביצוע הפרוייקטים ועל מנת למנוע כניסת גופים מתחרים עד להחלטה על תחילת פעילות בפועל.

הפרוייקטים כאמור, מתייחסים למבנים בעיר הבירה החדשה ולגבי חלק מהם ניתנה לחברה בלעדיות. עם זאת, כפוף ביצועו של כל פרוייקט לחתימה על הסכם ספציפי בין הצדדים.

ימוסוקרו הוכרזה, בשנת 1983, כעיר הבירה הפוליטית והאדמניסטרטיבית של חוף השנהב במקומה של אבידג'ן העיר הגדולה במדינה. במסגרת זו, החליטה גמול על הקמת הפרוייקט. פעילותה של גמול מתוכננת להתבצע במסגרת חברה בת בחוף השנהב, כאשר החברה תחזיק ב-85% מהזכויות בה והיתרה על ידי גורמים מקומיים.

כמו כן, גמול בוחנת שיתופי פעולה להקמת פרוייקטים בחוף השנהב בתחום התקשורת וטיפול במים והקמת בית חולים בינלאומי.