סינטק מדיה מניו-יורק תובעת 400 אלף דולר ממנהלה לשעבר בטענה לגרימת נזקים

ב-2003 הגיש אלדד סיידה תביעה נגד סינטק מדיה בטענה שיש לו זכות לעמלות על עיסקה עם BBC

חברת סינטק מדיה מניו-יורק תובעת את אלדד סיידה, שהיה מנהלה, ואת אשתו, ששימשה מזכירה, בטענה שגרמו לה נזקים והפרו חובותיהם.

התובעת היא חברת בת של חברת סינטק מדיה בע"מ מירושלים, שעוסקת בפיתוח ובייצור תוכנה כוללת לניהול תחנות טלוויזיה. ב-2001 סוכם שסיידה ישמש סמנכ"ל בכיר ויעבוד בארה"ב. הנתבעים אמורים היו להשתכר יחד 166 אלף דולר לשנה לפחות, כשאת הוצאות הדיור מממנת החברה. בתמורה היו אמורים לפעול בצפון אמריקה ולהביא עסקאות עם תחנות שידור.

לאחר תקופה מסוימת, נטען, הפסיק סיידה לשלוח דו"חות על פעילותו, הזמן נקף ודבר לא קרה בשל תפקודו האפסי. לפי התביעה, החברה עשתה ניסיון לגרום לסיידה לתפקד, בכך שהציעה לו חוזה עם נוסחת תגמול שונה. לדבריה, סיידה הסכים, אך דרש שהחוזה יכלול התחייבות להעסקה מינימלית של שנה. לטענת החברה, כעבור חצי שנה של מו"מ שניהל סיידה עמה לכאורה, כשהבינה שהוא נוקט בסחבת, הוחלט לפטרו.

ב-2003 הגיש סיידה לביה"ד תביעה נגד החברה בטענה שיש לו זכות לעמלות בגין עיסקה עם BBC. החברה טוענת, באמצעות עוה"ד ורד גרטל ואריאל שמר, שלסיידה לא היה כל קשר לעסקה זו. נוסף לכך, לדבריה, סיידה גרם נזק אצל לקוחות פוטנציאליים בצפון אמריקה, והכשיל את זכייתה במכרזים.

נטען, כי כך הפסידה החברה במכרזים לרכישת תוכנה שפרסמו רשתות GLOBAL ו-CTV. סיפור דומה, נטען, היה עם רשתות שידור בארה"ב - SINCLAIR ו-MEDIA GENERAL. החברה אומדת את הנזקים שנגרמו לה במיליוני דולרים, אולם תובעת 400 אלף דולר.

עוה"ד ארנה לין וענבל אלטמן, המייצגות את סיידה, מסרו בתגובה: "סיידה תבע בספטמבר 2003 את סינטק מדיה אינק וסינטק מדיה בע"מ בשל הפרת חוזי העבודה ופיטוריו שלא כדין, במטרה למנוע ממנו זכותו לעמלות משמעותיות.

לטענתן, סיידה פוטר משום שבחברה לא רצו לכבד את זכאותו לעמלות על-פי חוזי העסקתו. היום, שנתיים אחרי הגשת התביעה של סיידה, ככל הנראה כשסינטק מבינה שהיא לא מצליחה להתישו, ובלי שיש התפתחות עובדתית מאז פיטוריו, היא "נזכרה" להגיש תביעה שאין בה שחר".