במורגן סטנלי שומרים על הצפי כי בנק ישראל יעלה את הריבית ל-5.5% עד לסוף 2006

סבורים, כי ישראל יכולה כיום להרשות לעצמה להתנהל באגרסיביות פחותה בתחום הריבית, לאור העובדה שצמיחתו של המשק מבוססת על ייצוא ולא על צריכה

עד סוף שנת 2006 יעלה בנק ישראל את הריבית המוניטרית במשק לרמה של 5.5%. כך מעריכים כלכנלני השלוחה האירופית של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, בדומה להערכה קודמת שלהם אשר פורסמה לפני כחודשיים. ההערכה החדשה מתפרסמת תחת הכותרת "מהיר ועצבני", אותה מציגים בבנק בנייר עמדה על המשק הישראלי. הם מתייחסים בכך גם לעובדה שנגיד הבנק המרכזי של ישראל, סטנלי פישר, אישר בחודש שעבר עלייה של 0.5% בריבית המוניטרית - למרות ההערכות של עיקר החזאים בתחום.

בביקורת מסויימת, אומרים במורגן סטנלי, כי ישראל יכולה כיום להרשות לעצמה להתנהל באגרסיביות פחותה מזו שמציג בנק ישראל כעת בתחום הריבית. זאת, לאור העובדה שצמיחתו של המשק מבוססת על ייצוא ולא על צריכה.

לדעתם, המשק הישראלי ממשיך להפגין חוזקה על רקע הרחבת התוצרים במגזר העסקי. אלה יכולים, לדעת אנשי מורגן סטנלי, להמשיך ולהוות תומכים ברמות ריבית גבוהות יותר בטווח הקצר.

בשורה התחתונה, עיקר העלייה - אומרים בבנק, תרשם לאור ההשוואה שעושים בבנק מול המתרחש בעולם. הם מסבירים את ההערכה כי הריבית תמשיך לעלות, כפעולת הגנה של פישר נגד אינפלציה, שעלולה להרשם במשק, לצד המשך הצמיחה שלו.