מושכים אש: סכסוך נוסף אצל בעל מניות של חברת אמפייר אונליין

אשר קוגלר, המחזיק כ-1.5% מאמפייר אונליין, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, המרצת פתיחה כנגד אחיו, עו"ד יהודה קוגלר, המחזיק עבורו את המניות בנאמנות, וכן כנגד אברהם (בומי) טראוב, המחזיק אף הוא במניות אמפייר און-ליין באמצעות חברת גליסון. גליסון מחזיקה 6.2% ממניות אמפייר. קוגלר דורש להעביר לידיו את המניות המוחזקות בנאמנות בידי אחיו. תביעה דומה הוגשה באחרונה מצד בעל מניות נוסף בגליסון, דיוויד סלומון.

בתביעתו של קוגלר, נחשפים המחזיקים הנוספים בגליסון - ג'ק וולף וגגי קפלן. באמצעות עורכי-הדין יהושע קלינמן ורפאל נבון, טוען אשר קוגלר כי הוא ואחיו היו שותפים עסקיים במשך עשרות שנים. בשנת 1999 ניהלו מו"מ לרכישת אחזקות בחברות מקבוצת אמפייר און-ליין. בתחילה רכשו מניות עבור עצמם ובהמשך, הציעו גם לחבריהם הקרובים וללקוחותיו של קוגלר להצטרף להשקעה.

קוגלר טוען, כי ההתקשרות שביצע אחיו עם אמפייר, באמצעות גליסון, היתה מכשיר טכני בלבד, חסר משמעות עסקית עבור המשקיעים. לטענתו, קוגלר נישל אותו מהשותפות שהיתה לו בניהול ההשקעה ומעל באמונו.

התברר לו כי קוגלר משך מחשבון הבנק שניהל בנאמנות כספים בהיקפים ניכרים ביותר מעבר לחלקו בהשקעה, מבלי שיידע על כך את המשקיעים בכלל ואותו בפרט.

עוד הוא טוען, כי הגיש תביעה נגד קוגלר בבית משפט לענייני משפחה ואף עתר לצו מניעה כנגדו לבל ייעשה שינוי בכספים המוחזקים בידו בחו"ל.

בית המשפט הוציא צו מניעה זמני נגד קוגלר האוסר עליו לעשות כל פעולה בסכום הכסף הנתבע, אך גם לאחר מכן סירב קוגלר לתת לו דין וחשבון אודות הכספים שהתקבלו אצלו. טרם הוגשה תשובת הנתבע.