ביולייט יוצאת לגייס 24 מיליון ש'

תציע 100 אלף יחידות של מניות וכתבי אופציה במחיר 24-27 שקל * במקביל הודיעה נסווקס על הצלחה במכרז המוסדי

ביולייט, חברת אחזקות המנהלת ארבע חברות בתחום מדעי החיים, יוצאת היום לשלב המוסדי בגיוס בהיקף של 24 מיליון שקל בבורסה בתל אביב. הכוונה היא לגייס במכרז המוסדי 80%, שהם 19 מיליון שקל. המכרז לציבור צפוי בהמשך החודש. ההנפקה המוצעת תכלול 100 אלף יחידות הכוללות מניות ושני כתבי אופציה, במחיר 24-27 שקל. בעלי החברה הם גל ארליך, מייסד משרד כתיבת הפטנטים ארליך ושות'; ד"ר עמי אייל, ממייסדי קרן יזראל מדי-סיד; עו"ד רונית גרוס העוסקת בפיתוח עסקי בישראל ובחו"ל ועו"ד ריצ'רד נמיר, המייצג בעניין את משרד עורכי הדין גרנות-שטראוס-הדר. הבעלים מתכוונים להשקיע במסגרת ההנפקה סכום של 2.4 מיליון שקל (10% מהיקף ההנפקה הכולל).

חברת אוביקיור מקבוצת ביולייט (100%) מפתחת תרופה נגד השמנה על בסיס תרופה שכבר שווקה בשוק לספציפיקציה אחרת אך הורדה מן המדפים בארה"ב בשל חוסר יעילות באינדיקציה המקורית. אוביקיור קיבלה אישור מן ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) להגיש בקשה לשלב II של הניסוי הקליני (שלב היעילות) מבלי לעבור דרך שלב I (שלב הבטיחות).

ביולייט מחזיקה עוד בחברות אלרג'יקה (100%), המפתחת תרופה לטיפול בסוגי אלרגיה; אופטוטק (86%) המפתחת מכשיר רפואי לטיפול בגלאוקומה וזטיק (91%), המפתחת טכנולוגיה אבחנתית לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים.

הצלחה לנסווקס

במקביל הודיעה חברת נסווקס, המפתחת שיטה למתן חיסונים לשפעת דרך האף, כי השלב המוסדי במכרז שלה הסתיים בביקוש יתר. החברה יצאה לגייס 48 מיליון שקל, מהם 16 מיליון במזומן ו-32 מיליון באג"ח להמרה, הניתנים להמרה כפויה על ידי נסווקס עם הגעתה לאבן דרך של אישור לניסוי קליני בארה"ב או אירופה. במכרז המוסדי הוצעו 30% מהסחורה והתקבל ביקוש של 75 מיליון דולר, כך שהחברה ענתה רק על 20% מהביקוש.

נסווקס נשלטת (40%) על ידי חממת מיט"ב (שבעצמה נמצאת בשליטת החברה הבורסאית ביומדיקס, המחזיקה בה 67%); היזם, פרופ' חזי ברנהולץ (כ-13%); קרן ההשקעות פונטיפקס של אלי הורביץ (9%); חברת יישום של האוניברסיטה העברית (כ-8%); והדסית, חברת המסחור של בי"ח הדסה בירושלים (כ-5%). מנכ"ל החברה הוא איציק גולדווסר. "