הוועדה המקומית חיפה אישרה את הקמת קרית הספורט, ב-75 מיליון ד'

תחליף את אצטדיון קרית אליעזר, ותכיל 32 אלף צופים; בסמוך יוקם אולם ספורט רב-תכליתי

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חיפה אישרה השבוע את הקמתה של קרית ספורט חדשה בחיפה, במבואות הדרומיים של העיר. בשלב א' של הפרויקט יושקעו 75 מיליון דולר. קרית הספורט תכלול מרכז ספורט, תרבות ומסחר, לצדו של אצטדיון הכדורגל העירוני החדש של חיפה. קרית הספורט תוקם לצד כביש חיפה-תל-אביב הישן (מס' 4), ומול פארק מת"ם ובניין המשרדים הראשי של חברת החשמל. תכנון הפרויקט כולל הקמת שטחי מסחר בשטחים שמתחת ליציעים.

במסגרת הפרויקט סוכם עם מינהל מקרקעי ישראל, כי חלק מהמימון לפרויקט יתקבל ממכירת דירות בבנייני מגורים שיוקמו בשטח אצטדיון הכדורגל העירוני, הפועל כיום בשכונת קרית אליעזר. האצטדיון ייהרס רק לאחר הקמת האצטדיון החדש.

מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, אבי פפרקורן, מסר כי הפרויקט ייבנה במימון משולב של כספי ציבור ויזמות פרטית. לדבריו, אחד המודלים המצליחים בעולם כיום כולל הקמת קרית ספורט בצמוד לשטחים עירוניים וקרית חינוך הנהנית מערכים מוספים.

על-פי התוכנית, יוקם לאצטדיון קירוי אקוסטי מודרני שמטרתו להנמיך את מפלס הרעש ולהגן על הצופים מפני גשם ושמש. לדברי פפרקורן, "קרית הספורט תתרום לחיי הספורט והתרבות בעיר ותחזק את מוקד החיים המתפתח בדרום חיפה".

בעבר הציע ראש עיריית חיפה, יונה יהב, להקים בשטחי המסחר של הפרויקט את "עיר המכוניות" של חיפה, בה ירוכזו המשרדים של סוכנויות הרכב בעיר, באופן שיקל על המעוניינים ברכישת מכונית. נשיא קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, יעקב שחר, בעלי חברת מאיר לייבוא וולבו והונדה, הביע את הסכמתו העקרונית לכך.

קרית הספורט תוקם על שטח של 145 דונם, ותכלול פיתוח סביבתי נרחב ומגרשי חניה עליונים ותת קרקעיים. עיריית חיפה והחברה הכלכלית מנהלים מו"מ עם המועצה להסדר ההימורים בספורט לצורך שיתופה ותמיכתה בפרויקט. האצטדיון עצמו יוקם לפי תקנים בינלאומיים המקובלים באיגודים כדוגמת WEFA ו-FIFA, ויכיל 32 אלף צופים. אולם הספורט הרב תכליתי שיוקם בצמוד אליו ישמש את מערכת החינוך העירונית, ויאפשר קיומן של תחרויות בינלאומיות בהתעמלות מכשירים, כדורעף ואתלטיקה קלה.