אלביט תובעת קבלן משנה: טכנולוגיית צילום של החברה הגיעה למתחרים

התביעה הוגשה לפני חודש וחצי אך רק היום הותרה לפרסום " השופט ממליץ לאלביט לשקול פיצויים

הותר לפרסום כי אלביט הגישה לפני כחודש וחצי תביעה נגד קבלן משנה שלה בטענה להפרת הסכם. אלביט טענה בתביעתה נגד אס.ג'י.די הנדסה ומנהלה דב כהן כי זו שימשה כקבלן משנה שלה לפיתוח וייצור מיכל (פוד) התלוי על גחון מטוס סילון ומיועד לשאת צילום אופטי.

לטענת אלביט, היא השתתפה במכרז של מדינת קוריאה במסגרתו בחנה זו הצעות לרכישת מערכת איסוף מידע על מטוסי 16F הנתונה במיכל נשיאה דוגמת המיכל (פוד) פרי פיתוחה וייצורה של אלביט. במכרז השתתפה חברה זרה בשם גודריץ' ולטענת אלביט המכל שזו הציגה בהצעתה למכרז פותח ויוצר בידי הנתבעת שנסמכה על תוצרי הפיתוח של המיכל של אלביט .

אלביט ביקשה מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני האוסר שימוש בתוצרי הפיתוח שלה. החברה ביקשה גם למנות כונס שייכנס למשרדי הנתבעת לשם חיפוש ותפיסת כל מסמך הנוגע להפרה הנטענת על ידה. עוד ביקשה אלביט צו האוסר על פרסום התביעה.

השופט ד"ר עודד מודריק החליט היום לבטל את הצווים הזמניים שהוצאו במעמד צד אחד לבקשת אלביט. זאת בעקבות חוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט, מהנדס האווירונאוטיקה זאב רגב שהסתייע במומחה המחשבים אמיר בן-יוסף, וקבע כי לא נעשה כל שימוש מהותי בתוצרי הפיתוח של אלביט לשם פיתוח המוצר של החברה הזרה גודריץ'.

השופט קבע כי הסעד הנכון והצודק בשל גורם ההפרה השולי יהיה פיצוי. עוד קבע השופט כי להפרה אין כל משמעות כגורם משפיע בתחרות על לקוחות והראיה היא זכייתה של אלביט במכרז של מדינת קוריאה. בהתייחסו לצו איסור הפרסום ציין השופט כי בא כוח המדינה שהתייצב לדיון הודיע כי החומר שהוצג בפני בית המשפט אינו כולל מידע המסכן את בטחון המדינה או את יחסי החוץ שלה. ועל כן הסכימו הצדדים על הסרת צו איסור הפרסום.

השופט ביקש מאלביט לשקול בשנית את הצעתו למחיקת התביעה תמורת תשלום פיצוי מסוים בגין ההפרה השולית. אלביט חוייבה בהוצאות הנתבעת בסכום של 30 אלף שקל ובהוצאות בשיעור של 75% משכר הטרחה וההוצאות של המומחה. (ת.א 243705).