שטראוס-עלית מרחיבה את פעילות הקפה בברזיל: ממזגת את פעילותה עם סנטה קלרה

תתמזג לתוך טרס קורסואס שבבעלות עלית אינטרנשיונל * החברה הממוזגת תהיה חברת הקפה השניה בגודלה בברזיל

לפני כחודש אמר מנכ"ל שטראוס-עלית , ארז ויגודמן, ל"גלובס" כי בכוונת החברה להכפיל את פעילות הקפה שלה בתוך 4 שנים. היום (שישי) הודיעה שטראוס-עלית כי חתמה על הסכם מיזוג בברזיל, במסגרתו תוקם חברה בבעלות משותפת ובניהול משותף של עלית אינטרנשיונל (50%) והאחים לימה (50%), לתוכה ימוזגו חברת טרס קורסואס שבבעלות עלית אינטרנשיונל וחברת סנטה קלרה שבבעלות האחים לימה.

על מנת להקים את החברה משותפת, מעבירה עלית אינטרנשיונל את חברת טרס קורסואס תמורת 76.5 מיליון ריאל ברזילאי וסך של 139 מיליון ריאל (כ- 60 מיליון דולר ארה"ב), והאחים לימה מעבירים את חברת סנטה קלרה.

החברה הממוזגת תהיה חברת הקפה השנייה בגודלה בברזיל, עם נתח שוק של 11% בשוק הקפה הקלוי וטחון בברזיל ומחזור מכירות בשנת 2005 (פרו פורמה) של כ- 500 מיליון ריאל (כ- 220 מיליון דולר) מתוכם כ- 70 מיליון ריאל (כ- 30 מיליון דולר) מכירות קפה ירוק. פעילות החברה המשותפת כוללת בנוסף לקטגורית הקפה הקלוי וטחון גם קפוצינו, משקאות שוקו באבקה, קפה נמס ופעילות עיבוד ואחסנה של קפה ירוק.

"עסקה זו מהווה פריצת דרך במימוש אסטרטגית הקפה הבינלאומית של החברה להמשך התרחבות והעמקת פעילותה בשווקים בהן היא פעילה, והפיכתה לשחקן מוביל בשוק הקפה הקלוי בשווקים המתעוררים בעולם", נאמר בהודעת החברה לבורסה.

נציין כי פעילות הקפה של שטראוס-עלית צפויה להניב לה הכנסות של 1.1 מיליארד שקל השנה (2005).

בהודעת שטראוס-עלית צויין כי העסקה ממומנת ממקורות עצמיים של החברה. לא צפויות השקעות משמעותיות נוספות בחברה המשותפת במהלך השנה הקרובה, ופעילותה תמומן ממקורותיה העצמיים.

פרטים נוספים על המיזוג ימסרו במסיבת עיתונאים שתקיים שטראוס-עלית ביום ראשון.