שנתיים של ניסיונות הסתיימו: נקש ועובדי ארקיע רוכשים את פעילות התעופה של כנפיים

משפחת נקש רוכשת 65% מסך הפעילות * עובדי ארקיע יחזיקו ב-35% מהחברה לאחר שהגדילו חלקם מ-25%

לאחר מו"מ של שנתיים, משפחת נקש ותאגיד עובדי חברת ארקיע רכשו אמש (מוצ"ש) את פעילות התעופה מידי כנפיים , שבשליטת האחים בורוביץ.

השלמת ההסכם תהיה בפברואר. נקש קיבלה 65% והעובדים 35%, בתמורה לנטילת התחייבויות ארקיע, ב-110 מיליון דולר.

לפי ההסכם, גדלו זכויות העובדים מ-25% ל-35%. כן יישמרו זכויותיהם בחברת הליסינג - 25%. כנפיים תשמור על 75% בחברה זו.

ארקיע נמכרה בעקבות החלטת כנפיים לרכוש את אל-על, ובעקבות החלטת הממונה על ההגבלים, שדרש למכור את פעילות התעופה שלה כעסק חי.

במארס הביעו עובדי החברה את רצונם לרכוש אותה, אך הדבר לא התממש, וכך גם כשמנהלי החברה רצו לרכוש אותה. ביוני הטיל הממונה על עו"ד חנינא ברנדס למכור את ארקיע עד סוף ספטמבר, אך שוב, הדבר לא יצא לפועל.

בדצמבר דרשו העובדים מהממונה לכפות על ברנדס את מכירתה, בטענה שהבורוביצים מחבלים בהצלחתה. הם הפגינו מול משרדי ארקיע, ואף עתרו לביהמ"ש, והממונה הודיע לברנדס לסיים את העסקה עד סוף דצמבר 2005.

ארקיע מפעילה 16 מטוסים, וטסה ל-30 יעדים באירופה ובאגן הים התיכון, בעיקר כחברת ליסינג. בשבוע שעבר ביקשו עובדי החברה משר התיירות, אברהם הירשזון, מעמד של מוביל נקוב בקו לניו-יורק.

לפי דו"ח של יו"ר ארקיע, רפי הר-לב, ב-2004 הפסידה החברה מפעילות תעופתית 15 מיליון דולר, והשנה צומצם ההפסד ל-4.5 מיליון דולר. להערכתו, ב-2006 תרוויח החברה 2.5-5 מיליון דולר, ואילו להערכת העובדים, לחברה פוטנציאל גדול יותר.

עדיין לא ידוע אלו שינויים פרסונליים ייערכו עתה בחברה. להערכת הר-לב, עד לחתימתו הסופית של ההסכם, לא ייערך כל שינוי.