פקידת הנהלת חשבונות בהסתדרות המהנדסים נעצרה עם הגיעה ארצה בחשד למעילה בהיקף של מיליון שקל

על פי החשד זייפה החשודה את הרישומים בספרי ההסתדרות להסוואת מעשי הגניבה

ביילה גולדפרב (60) מת"א שעבדה כפקידה במשרד מנהל החשבונות בהסתדרות המהנדסים ועזבה את עבודתה בנובמבר 2004 נעצרה עם הגיעה בסוף השבוע לארץ בטיסה מליטא לאחר שהיתה מבוקשת בחשד להוצאת כספים במרמה בהיקף של כמיליון שקל.

לאחר שהחשודה עזבה את מקום עבודתה היא עזבה את הארץ. במהלך ביקורת בספרי הסתדרות המהנדסים התברר כי נהגה להגיש חשבוניות על הוצאות בסכומים קטנים, להחתים את מורשי החתימה על השיקים בגין ההוצאות ולאחר מכן לזיף את השיקים על ידי כך שהוסיפה סכומים של עשרות אלפי שקלים לסכומים הנקובים בשיקים ושלשלה את הכסף לכיסה.

לפי החשד היא אף זייפה את הרישומים בספרי ההסתדרות להסוואת מעשי הגניבה. על פי החשד הצליחה החשודה להוציא בדרך זו במרמה סכום של כמיליון שקל וזו במשך מספר שנים.

נציגי מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א רב פקד רון הינדי ולירן וקסברגר ביקשו להאריך את מעצרה של החשודה ב-8 ימים נוספים. בבית המשפט אמרה החשודה שהיא רוצה להחזיר את הכל. "אני מסוגלת להציל את הסתדרות המהנדסים, אני צריכה כמה ימים להוכיח ששני הפרויקטים שלי שווים את הסכום, רק אני מסוגלת להציל את הסתדרות המהנדסים, כמעט הרסתי אותה בטרוף הדעת, אני לא פושעת, אני דור שני של השואה", אמרה החשודה.

השופט ד"ר אחיקם סטולר קבע כי יש יסוד סביר ששחרורה של החשודה יביא לשיבוש הליכי חקירה ויש צורך לנקוט בהליכי חקירה שלא ניתן לקיימם אלא רק בתנאי מעצר של החשודה. עם זאת קבע השופט כי יש להסתפק בהארכת מעצר ל-5 ימים נוספים עד ליום ג' השבוע. (מעצרים 15812/05).