עסקת הפינוי-בינוי הגדולה ביותר יוצאת לדרך: האחים דוניץ' וכפיר יקימו פרויקט מגורים ענק במרכז ראשל"צ

שווי המכירות המשוער של כל הפרויקט, במסגרתו ייבנו 1,128 יחידות דיור, נאמד בכ-350 מיליון דולר

עסקת הפינוי-בינוי הגדולה ביותר שנחתמה בישראל יוצאת לדרך. חברת הבנייה וההשקעות אחים דוניץ וחברת הבנייה כפיר יקימו פרויקט מגורים של 1,128 יחידות דיור, במתחם במרכז ראשון לציון. מתחם הקרקע משתרע על שטח של 17,500 מ"ר. שווי המכירות המשוער של כל הפרויקט נאמד בכ-350 מיליון דולר.

פרויקט הבנייה יצא לפועל לאחר שחברת אחים דוניץ וחברת כפיר קבלנות בניין, חתמו בסוף השבוע על הסכם לרכישת הקרקע בחלקים שווים תמורת סכום של 7 מיליון דולר.

הפרויקט יכלול בסה"כ 16 בניינים בני 20 קומות כל אחד. אחים דוניץ וכפיר יבנו את פרויקט המגורים ב-10 שלבים. החברות מתכוונות להקים את שני השלבים הראשונים של הפרויקט בשנתיים הקרובות. שני השלבים הראשונים של הפרויקט יכללו 558 יח"ד.

הפרויקט ייבנה על מתחם במרכז העיר וגבולותיו הם רחוב גבעתי במערב, אלעזר במזרח, גוש עציון בצפון והנגב בדרום. הפרויקט קיבל את אישור משרד הבינוי והשיכון.

השלב הראשון של הפרויקט יכלול 366 יחידות דיור ב-5 בנייני מגורים. שלב א' ייבנה על שטח פנוי ומאושר לבנייה. הבנייה תתאפשר לאחר שאחים דוניץ חתמו על הסכמים עם 91 משפחות שיפנו את המתחם לטובת הפרויקט החדש.

בשלב השני של הפרויקט מתוכננות להיבנות 222 דירות. בניית השלב השני של הפרויקט תחל לאחר סיום החתימה על הסכמים עם 55 משפחות נוספות. חברות אחים דוניץ וכפיר מתכוונות להגיש את התוכניות, לצורך קבלת היתרי בנייה עם סיום תהליך תחימת הסכמי הפינוי עם הדיירים הראשונים.

חברת אחים דוניץ הינה חברה ציבורית שהונפקה בשנת 1993 ומנוהלת מאז ע"י ניסים אחיעזרא.

עד כה בנתה החברה אלפי יחידות דיור בראשון לציון, רעננה, נתניה, בת- ים, בנס ציונה, כפר סבא, באלעד ועוד.

החברה בונה כיום 312 יחידות דיור בשכונת נווה הדרים, בראשון לציון, ו-98 יח"ד בשכונת נווה חוף במערב העיר. החברה בונה במזרח נתניה 140 יח"ד. בכפר סבא החברה מתחילה בימים בהקמת פרויקט של 102 יח"ד ופרויקט בנס-ציונה. בנוסף, בבעלות החברה קרקעות בהיקף של מאות יחידות דיור המצויות בשלבי תכנון בנייה מתקדמים ברחובות, גני תקווה, ראשון לציון ובפתח תקווה.

חברת כפיר קבלנות בניין מנוהלת על ידי שלום בובליל ובניו, ניסים ואבי בובליל. החברה בנתה אלפי יח"ד ברעננה, ראשל"צ ובת ים ומתמחה גם בניהול נכסים מניבים דוגמת בתי אבות, חנויות, מרכזי כנסים ואירועים ומרכזי החלמה. בין הפרויקטים שהחברה מקימה כיום 'מגדלי הברון' בראשל"צ.