וילי פוד טוענת לתרגיל "עוקץ גרעיני" של בני משפחת חממה

לדברי המבקשת בני המשפחה טוו רשת מורכבת וסבוכה של פעולות משפטיות ומעין משפטיות בנכסיהם השונים וביצעו מספר מעשי פשיטת רגל

ג. וילי-פוד אינטרנשיונל הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה להוציא צו לכינוס נכסים והכרזתם כפושט רגל של אליהו חממה ובנו ראובן מר"ג הבעלים של חברת סופר פיצוחים חממה מחולון.

לטענת המבקשת באמצעות עורכי הדין זיו איזנר ומירב שחר קיים חשש כי בני משפחת חממה ביצעו "רגיל עוקץ" בסכומים של מיליוני שקלים כלפי נושיהם. לדברי המבקשת בני המשפחה טוו רשת מורכבת וסבוכה של פעולות משפטיות ומעין משפטיות בנכסיהם השונים וביצעו מספר מעשי פשיטת רגל.

בבקשה נאמר כי המשיבים הבריחו את מניותיהם בחברת סופר פיצוחים חממה לאיתן חממה בנו של אליהו חממה וזה כיום הוא הבעלים של 100% ממניות החברה וביכולתו לרוקנה מכל תוכן ממשי עד למיצוי ההליך כנגד אביו ואחיו והשבת זכויותיהם.

לדברי המבקשת היא סיפקה למשיבים סחורה בשווי של כ-228 אלף שקל ובתמורה קיבלה המחאות דחויות ובהגיע הזמן לפרעונן התברר כי הללו לא מכובדות על ידי הבנק בנימוק של אין כיסוי מספיק. למיטב ידיעת המבקשת המשיבים ניצלו את תקופת האשראי לצורך הונאת הנושים והם נקטו בתרגיל עוקץ בכך שהזמינו כמויות גדולות של סחורה וכיוונו את ההזמנות ובעיקר את התחייבויותיהם בגינן לעבר החודשים נובמבר ודצמבר 2005 ובהגיע מועד פרעון ההמחאות התברר כי אלה אינן מכובדות על ידי הבנק.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי אחד הנושים הגיש נגד המשיבים תביעה בסך 1.6 מיליון שקל במסגרתה אף ניתנו צווי עיקול. לדברי המבקשת השותפות סופר פיצוחים מחולון נטשה את מקום עיסקה כדי להתחמק מנושיה. וילי פוד מבקשת עוד מבית המשפט להוציא צו לכינוס נכסי השותפות שניהלה עסק של קלייה ומכירה של פיצוחים באזור התעשייה בחולון. (תיקי פשר 2259/2260/2261 / 05)