טי.וי 3 תובעת מהרשות השנייה 9.2 מיליון שקל פיצוי על הוצאותיה להכנת הצעה למכרז

לטענתה, היא השקיעה בהצעה 7 מיליון שקל, והרשות היתה חייבת לפסול את ההצעות האחרות כי לא הציגו נתונים על חוסן פיננסי מספיק

טי.וי 3 תובעת מהרשות השנייה 9.2 מיליון שקל פיצוי, על הוצאותיה להכנת הצעה למכרז ב-2000 לזיכיון שידור בערוץ השלישי. לדבריה, נוסף לה, הגישו הצעות עוד שלוש חברות.

לטענתה, באמצעות עוה"ד יורם זמיר ונעם פורר, היא השקיעה בהצעה 7 מיליון שקל, והרשות היתה חייבת לפסול את ההצעות האחרות, כי לא הציגו נתונים על חוסן מספיק, עם מכתבי התחייבות מבעלי יכולת ב-120 מיליון שקל.

טי.וי. 3 טוענת כי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מורה לרשות לשקול את חוסנם הפיננסי של המציעים כשיקול ראשון במעלה שהיא נדרשת לבחירת זוכים במכרז. לפיכך נטען כי הרשות השנייה הפרה גם את הוראות החוק שהחליטה לבחור את הזוכים והתעלמות מאי עמידתם בדרישות החוסן. טי.וי 3 טוענת כי מכיוון שהיא נמצאה לבסוף כמי שעומדת בכל תנאי המכרז חובה הייתה על הרשות לפסול את הצעות שלוש האחרות ולבחור בה כזוכה יחידה. ואולם ועדת המכרזים החליטה לבחור משתיים מבין המציעות האחרות והיא עצמה דורגה מבחינת הניקוד הכולל במקום הרביעי.

טי.וי 3 עתרה נגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה, אולם עתירתה נדחתה בנימוק של שיהוי בהגשתה. החברה ערערה לבית המשפט העליון אולם עקב הזמן הרב שחלף עד למועד הדיון החליטה לחזור בה והודיעה כי היא שומרת על זכותה לתבוע סעד כספי. היום, בחלוף כמה שנים טוענת התובעת, מסתבר שהרשות השנייה שינתה לחלוטין את כללי המכרז ואת התנאים למתן הזיכיון, וכי מפעילת הערוץ נהנית ותהנה מהקלות בסדר גודל של מאות מיליוני שקלים לעומת ההתחייבויות שנטלה על עצמה במסגרת הצעתה במכרז. לכך מוסיפה טי. וי שלוש את התיקון שהתקבל לחוק הרשות השנייה שהיטיב גם הוא את תנאי הפעולה ואת משך הפעולה של בעל הזיכיון (תמ 202/05).