נדחתה הבקשה של צביקה בארינבוים נגד שאול אשכנזי

השופט זפט כתב עוד כי נראה שהטענות של בארינבוים מתייחסות לפעילות של אשכנזי שאינה קשורה במעמדו כדירקטור

שופט בית המשפט המחוזי בת"א יהודה זפט ביטל את צו המניעה הזמני שניתן בראשית אוקטובר לבקשתו של צביקה בארינבוים האוסר על שאול אשכנזי מלהיכנס למשרדי חברות קבוצת וורלד גרופ אחזקות ומלפנות או ליצור קשר עם בארינבוים, נושאי משרה בעלי השליטה ועובדים בקבוצה.

השופט קבע כי נגד אשכנזי הוגש כתב אישום בעבירות של סחיטה ואיומים והוא כופר בטענה לפיה איים על בארינבוים ו/או מי מעובדי חברת אס.פי.אל. תוכנה, השולטת על מניות הקבוצה, וגרסאות הצדדים נמסרו למשטרה וככל הנראה יתבררו במסגרת ההליך הפלילי. בנסיבות אלה לא יהיה זה נכון לקיים דיון מקביל במסגרת הבקשה לצו זמני, שאינה מהווה אכסניה מתאימה לבירור הדורש חקירות של עדים רבים ואשר על כן החליט השופט לדחות את הבקשה ולבטל את הצו הזמני שניתן לפני כ-3 חודשים.

הבקשה של בארינבוים הוגשה על רקע סכסוך בינו לבין אשכנזי. בארינבוים מחזיק ב-63.5% ממניות אס.פי.אל תוכנה ואשכנזי ב-30% ממניות החברה.

בהחלטתו ציין השופט כי ככל שיש בהתנהגותו של אשכנזי משום הפרעה פיזית ו/או אחרת לפעילות השוטפת של הקבוצה, פתוחה הדרך בפני בארינבוים לפנות לבית המשפט המוסמך בבקשה מתאימה לפי חוק מניעת הטרדה מאיימת. כמו כן נראה שהטענות של בארינבוים מתייחסות לפעילות של אשכנזי שאינה קשורה במעמדו כדירקטור וממילא אין קשר בין מעמדו של אשכנזי בחברה לבין התנהגותו. (ה"פ 1173/05)