תושבי שכונות בר"ג מבקשים אישור לערער על תוכנית "המשולש הגדול" בפני המועצה הארצית לבנייה

זאת לאחר שהוועדה המחוזית ת"א דחתה את התנגדותם * התוכנית מציעה לשנות ייעוד חקלאי של קרקע בתל השומר ולהקים עליה 980 יח"ד

תושבי השכונות קרית קריניצי, תל השומר, ותל ליטווינסקי בר"ג, מבקשות להגיש ערר למועצה הארצית לבנייה, כדי להביע התנגדותן לתוכנית המתאר המקומית "המשולש הגדול" בתל השומר.

השכונות עתרו לבית המשפט המחוזי בת"א, בבקשה להורות ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א להתיר להם להגיש ערר. הוועדה המחוזית ת"א, דחתה את התנגדותן לתוכנית

התוכנית מתייחסת לשטח קרקע של 235 דונם שייעודו חקלאי והוא גובל בכפר אז"ר ובשכונות קריית קריניצי ותל ליטווינסקי.

התוכנית מציעה לשנות את ייעודה החקלאי של הקרקע ולהקים עליה 980 יח"ד מתוכן, 600 יח"ד בחמישה מגדלים בני 25 קומות כל אחד. בנוסף, ייבנו מבני ציבור, מסחר, שטח ירוק וכבישים. יזמי התוכנית הם חלק מבעלי הקרקע וכן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן.

העותרים טענו, באמצעות עו"ד משה נוה, כי צפיפות הבנייה המוצעת בתוכנית חורגת מן הסביר בסביבה הכפרית. לטענתם, בנייה זו מאופיינת בבנייה נמוכה, בעלת מרחבים פתוחים, וכי "השתלה" מלאכותית של המגדלים תפגע באופי הסביבה כולה, ברכושם ובאיכות חייהם.

לטענתם, התוכנית המוצעת אינה כוללת פתרון תחבורתי ראוי ושלם והיא מעמיסה על הדרכים הקיימות עומס תנועה בלתי סביר.

לטענתם, העירייה מעדיפה את ההכנסות שינבעו לה מאישור התוכנית, על הסבל והנזק שייגרם למאות המשפחות המתגוררות בשכונות הגובלות בתוכנית.

לטענתם, ריבוי המתנגדים, הכוללים עירייה, רשות מקומית, כפר ומאות שכנים, מלמד כי עניין התוכנית הוא בעל השלכה רחבה ומן הראוי כי יינתן למתנגדים להביא את עניינם בפני רשות אובייקטיבית. (עת"מ 2912/05).