בג"ץ הוציא צו זמני נגד הנחת צינורות הגז הטבעי במושב משגב דב

העותרים טוענים כי הטמנת צינור גז טבעי בקרקעותיהם תסכל את מימוש התוכניות להקים על הקרקעות מבנים חקלאיים עבור "בנים ממשיכים"

בג"ץ הוציא צו ארעי המורה לחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל להפסיק כל פעולה להנחת צינורת הגז הטבעי, בחלקות מקרקעין במושב משגב דב.

14 תושבים ובעלי חלקות במושב ביקשו מבג"ץ לתת צו על תנאי שיורה לחברה ולרשות הגז הטבעי, לנמק מדוע לא יבוטלו ההיתרים להנחת צינורות גז טבעי בחלקותיהם. לטענתם, יש לבטל את היתרי הבנייה משום שהם אינם חוקיים.

לפי העתירה, באוקטובר הגישו העותרים התנגדות בכתב לאחר שנודע להם כי קבלן של חברת נתיבי הגז עתיד להיכנס לחצרותיהם לביצוע העבודות. שניים מהעותרים הוזמנו לשימוע, אך טענותיהם נדחו.

העותרים טוענים כי כיום, לאחר הקמת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), לא ניתן עוד להתעלם מהשינוי בחקיקה, המכיל הסדרים חדשים וברורים לעניין הוצאת היתרי בנייה על סמך תוכניות מיתאר ארציות.

לטענת העותרים, היתר הטמנת צינור להולכת גז טבעי בקרקעותיהם תסכל את מימוש התוכניות להקים על הקרקעות מבנים חקלאיים עבור "בנים ממשיכים". כמו כן, הם מציינים, כי לא ניתנה להם הזדמנות נאותה להתנגד לתוכניות המיתאר שאישרו את תוואי הצינור בקרקעותיהם.

טענה נוספת היא הסכנה הבטיחותית הכרוכה בהטמנת צינור גז במרחק קצר ממבנה המגורים ומקום עבודתם של העותרים.

את העותרים ייצגו עוה"ד יאיר בן-דוד ושלמה גזלה. (בג"ץ 11985/05).