קבוצת הטקסטיל י.ברום תובעת 13 מיליון שקל מחברת הביטוח שומרה

טוענת כי שומרה מסרבת לשלם לה פיצוי על נזקי השריפה שפרצה במפעל הבדים במעלה אפרים - בטענה כי מדובר בהצתה מכוונת

קבוצת חברות הטקסטיל י. ברום, שבשליטת האחים אברהם וצבי ברום, תובעות 13 מיליון שקל מחברת הביטוח שומרה, כפיצוי בעקבות השריפה שאחזה במפעל הבדים במעלה אפרים, באוגוסט השנה.

בתביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות עוה"ד חיים זליכוב ויפעת גולדברגר, נטען כי החברות המשפחתיות מייצרות במפעל בדי ברזנט ועוסקות בצביעה ובאשפרת בדים ובייצוא כלי מיטה.

באוגוסט, שעה שכלל עובדי המפעל היו בחופשה מאורגנת והמפעל היה סגור, פרצה אש בחצר המפעל. השריפה כילתה חלקים ניכרים במבנה ובתכולתו, כמו מלאים שונים, ציוד משרדי, חומרי גלם, מכונות יקרות ערך, מערכות חשמל וציוד נוסף.

השמאי העריך את נזקי השריפה ב-4 מיליון דולר, כשסכום זה כולל 1.3 מיליון דולר, שהפוליסה אינה מכסה בשל בעיית תת-ביטוח.

ברום טוענת, כי הפוליסה של שומרה אמורה הייתה להעניק מטריה ביטוחית בגין נזקי שריפה למפעל ולתכולתו, אך על אף האמור בה, דחתה חברת הביטוח את תביעתה לקבל כיסוי ביטוחי עבור נזקי השריפה.

במכתב ששיגר עו"ד מרדכי תגר, מטעם שומרה, היא האשימה את ברום בהצתה מכוונת של המפעל. ברום טוענת, כי "מדובר במכתב סתמי וכוללני, שאינו מפרט בשום צורה שהיא את בסיס טענות הכזב של שומרה, ואין בו אפילו כדי להצביע על ראשית ראיה לטענות אלה".

ברום טוענת, כי השריפה סיכלה מו"מ למיזוג שניהלה עם חברת DFNS האמריקנית, שהציעה לאחים ברום ממניותיה וסכום מזומן, על-בסיס שווי של 3.25 מיליון דולר. אי-קבלת תגמולי הביטוח, לטענתה, גרמה וממשיכה לגרום לה לנזקים רבים, כמו להפסד הזמנה של כמיליון אירו מחברה צרפתית.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 7517/05).