המשרד לאיכות הסביבה: חברת החשמל תוכל להפעיל את תחנת רדינג במזוט עד 5 בינואר

היתה אמורה לעבור לפעולה בגז טבעי בסוף 2005; חב' צינורות הגז מעכבת ההזרמה עד לביצוע בדיקות בצינור ההולכה

חברת החשמל תוכל להפעיל את תחנת רדינג במזוט ולא בגז טבעי עד 5 בינואר. בתום דיון במשרד ראש הממשלה שהתקיים בסוף השבוע שעבר, קיבלה חברת החשמל את הארכה. חברת החשמל ביקשה לקבל דחייה של שלושה חודשים.

להערכת גורמים בענף, אם יידרש החברה תקבל ארכה נוספת של שלושה שבועות. בכל מקרה, תחנת הכוח לא תושבת, ולכל הגורמים יש רצון להפעילה במהירות האפשרית באמצעות גז טבעי.

המשרד לאיכות הסביבה המליץ בפני ראש הממשלה ומ"מ השר לאיכות הסביבה, אריאל שרון, להאריך את הצו להפעלת רדינג במזוט עד לסוף ינואר, כדי לאפשר לחברת נתיבי הגז לערוך בדיקות בטיחות של הקטע הימי בצינור הגז הטבעי.

מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה, ד"ר מיקי הרן, הודיעה כי תעקוב מקרוב אחר התקדמות הכשרת צינור המקטע הימי.

חברת החשמל אמורה היתה להפעיל את רידינג הגז טבעי ב-31 בדצמבר. חברת נתיבי הגז הודיעה כי לא תאפשר את הזרמת הגז הטבעי לתחנה, בשל החשש לגבי איכותו ועמידותו של צינור ההובלה הימי מאשדוד לרדינג. את הצינור הקימה חברת החשמל.

בין חברת נתיבי הגז לחברת החשמל יש סכסוך לגבי איכות המקטע הימי. חברת נתיבי הגז מסרבת לקבל את הצינור בטענה שהליקויים בו תוקנו על-ידי חברת החשמל בשיטה שאינה מקובלת על החברה.

מנכ"ל חברת החשמל, יעקב רזון אמר, כי חברת החשמל ניהלה את התכנון וההקמה באמצעות חברות בינלאומיות בעלות ניסיון עשיר בתחום. הפרויקט עמד בהצלחה בכל הבדיקות והתקבלו כל האישורים הנדרשים לאיכות המערכת, אמר.

רזון תקף את התנהלות חברת נתיבי הגז ואמר, כי אם הפרויקט היה באחריותה הבלעדית של חברת החשמל כיום היה זורם גז טבעי לרדינג.

רזון ציין, כי החיסכון הישיר למשק כתוצאה מהפרש במחירי הדלקים בין

מזוט לגז טבעי הוא 300 אלף דולר ביום, בלי לחשב את התועלות הישירות הנגרמות משיפור באיכות האוויר.

עמותת אדם טבע אמרה כי היא קוראת לשרון, לא להיענות לבקשת חברת חשמל לדחות בשלושה חודשים את המועד תחילת הפעילות בגז טבעי.

לטענתה, הצו אישי המחייב את הפחתת זיהום האוויר הוצא ב-1993 ואין לאפשר לחברת החשמל לדחות את המועד עוד ועוד.

החברה להגנת הטבע מסרה, שבכל שנה מתים מזיהום אוויר 1,500 איש, כשרדינג היא המזהמת הגדולה ביותר באיזור המרכז. "קיים צורך דחוף להתעלות מעל לסכסוכים הקטנוניים ולהפעיל את התחנה בגז כבר בימים הקרובים", אמרה.