השקעת ענק נוספת לאלקטרה נדל"ן בגרמניה: רוכשת בניין משרדים בהמבורג ב-292 מיליון שקל

דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס מסתכמים בשנה הראשונה ב-28.6 מיליון שקל וקיים מנגנון של העלאת דמי השכירות מדי שנה בשיעור של 2%

אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו, הודיעה היום כי רכשה מבנה נוסף בגרמניה, בניין משרדים בהמבורג תמורת כ-418 מיליון שקל. חלקה של החברה בעסקה עומד על 70%, כלומר 292 מיליון שקל.

דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס מסתכמים בשנה הראשונה ב-28.6 מיליון שקל וקיים מנגנון של העלאת דמי השכירות מדי שנה בשיעור של 2%. הבניין מושכר בתפוסה מלאה ל-4 דיירים שחוזיהם מסתיימים בין השנים 2011-2015.

החברות ששוכרות את המשרדים בבניין הן דויטשה טלקום, דיימלר-בנץ (מרצדס), ענקית הביטוח AXA וחברת הכבלים הגרמנית קבל דויטשלנד. כל הוצאות הניהול והתחזוקה השוטפת משולמות ע"י השוכרים.

שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אומר כי, "העיסקה הנוכחית מתאפיינת בשוכרים איכותיים לטווח ארוך ובמגנון העלאת דמי שכירות, המבטיח החזר מהיר של ההון המושקע בעיסקה".

לצורך מימון העיסקה העמיד מוסד פיננסי גרמני הלוואה ללא זכות חזרה ללווה בהיקף כספי של 346 מיליון שקל בריבית של 3.79% ל-7 שנים.

העיסקה הנוכחית מצטרפת למספר עיסקאות גדולות שביצעה אלקטרה נדל"ן בשנה האחרונה בשוק הגרמני. בשבוע שעבר דיווחה החברה, כי רכשה 9 נכסים בעיר ברלין בעיסקה שהיקפה הכוללת הסתכם בכ-230 מיליון שקל.

בספטמבר האחרון רכשה חברת הנדל"ן 75% מבניין בעיר נירנברג בעיסקה שהיקפה הכולל הסתכם בכ-133 מיליון שקל. בנוסף, במרץ 2005 השתתפה החברה בשיעור של 40% בעיסקה, שהיקפה הכוללת הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל, לרכישת 7 בניינים המושכרים לדויטשה טלקום ברחבי גרמניה.

אלקטרה נדל"ן השלימה באוגוסט האחרון גיוס הון של כ-370 מיליון שקל בהנפקת מניות ואיגרות חוב באוגוסט האחרון. שווי החברה בבורסה מגיע כיום לכ-1.05 מיליארד שקל והיא החלה להסחר השבוע ברשימת תל-אביב 100.

הבהלה לנדל"ן בגרמניה מתבססת על מחירים נמוכים השרויים בענף. הציפייה של העוסקים בתחום כי המיתון במחירי הנדל"ן בגרמניה ייפסק וכך הם יוכלו להנות מתשואה עודפת על השקעתם.