תביעה ב-114 אלף שקל נגד המדינה: רשלנותה אפשרה לחייבת לצאת מהארץ

שלמה מחלוף תובע מהמדינה לשלם לו את יתרת החוב בתיק ההוצל"פ נגד חייבת, בטענה כי אלמלא רשלנותה - יציאת החייבת מהארץ היתה נמנעת

שלמה מחלוף תובע מהמדינה לשלם לו את יתרת החוב בתיק ההוצאה לפועל נגד חייבת, בטענה כי אלמלא רשלנותה היתה יציאתה מהארץ נמנעת.

בתביעתו לבית המשפט השלום בת"א טוען מחלוף, כי במסגרת ההליכים שנקט נגד החייבת, מירנה ויטוריאנו הוא הגיש נגדה בקשה לעיכוב יציאה מהארץ וראש ההוצל"פ נעתר לבקשה. מחלוף מסר את צו העיכוב במסירה אישית למשטרת הגבולות בירושלים והצו נמסר גם לחייבת. מבדיקה במחשב ההוצל"פ עולה, כי הצו נמסר למשטרה ונרשם.

לדברי מחלוף, החייבת יצאה את הארץ כאשר היא משתמשת בדרכון חדש והמדינה התרשלה בכך שאפשרה את יציאתה ובדרך זו אפשרה לה להתחמק מתשלום החוב הפסוק.

לדבריו, ממשטרת הגבולות נמסר לו, כי בשל העובדה שצו עיכוב היציאה היה רק על מספר הדרכון הישן, יציאתה של החייבת תוך שימוש בדרכון חדש, לא נמנעה.

אולם, לדברי מחלוף, בידי המדינה היו הרישומים הן של הדרכון הישן והן של החדש, אולם המדינה לא בדקה ברישומיה ולא השוותה בין מספרי הדרכונים. ולאור רשלנותה יצאה החייבת את הארץ ונסעה למקום לא ידוע והדבר הביא לסיכול האפשרות לגבות ממנה את החוב הפסוק.

מחלוף מבקש מבית המשפט לחייב את המדינה לשלם לו את יתרת החוב בתיק ההוצל"פ בסך 114 אלף שקל. (ת.א 10073/06).