צעד נוסף בכניסת חברת החשמל לעידן הגז הטבעי: יחידת ייצור נוספת עברה לייצר חשמל באמצעות גז טבעי

עלות הפרוייקט - 230 מ' ד' * השימוש בגז טבעי באתר "אשכול" חוסך למשק למעלה ממיליון דולר ליום

חברת החשמל נכנסת ביתר שאת לעידן הגז הטבעי כאשר יחידת הייצור מסוג מחזור משולב (מחז"מ) באתר תחנת הכוח "אשכול" (אשדוד) סונכרנה וחוברה לרשת החשמל, ומזה שבועיים, מייצרות יחידות המחז"מ חשמל, באמצעות גז טבעי.

השימוש בגז טבעי באתר תחנות הכוח "אשכול", חוסך למשק החשמל למעלה ממיליון דולר ליום ואילו שריפת הגז הטבעי במחז"מ לבדו, חוסכת למשק החשמל כמיליון עד שני מיליון שקלים ליום.

נציין, כי חברת החשמל נכנסה לעידן הגז הטבעי בפברואר 2004, עם הפיכתה של תחנת הכוח "אשכול" באשדוד מתחנה ששורפת מזוט לתחנה השורפת גז טבעי

מדובר ביחידת ייצור ראשונה בטכנולוגית המחזור המשולב, שמייצרת חשמל באמצעות גז טבעי, הנחשב לדלק ירוק ונקי. היחידה 'באשכול' הינה בעלת הספק כולל של כ-400 מגוו"ט וכוללת טורבינת גז של חברת GE, שהופעלה כבר לפני שנה, ותוספת קיטורית של חברתALSTOME , שהשלימה את המחזור המשולב.

מנכ"ל חברת החשמל, יעקב רזון, אמר, כי "מדובר באבן דרך משמעותית בדרכה של חברת החשמל להפיכת משק החשמל למשק משוכלל המושתת על ציוד מתקדם. שמנו לנו למטרה לשלב במערך הייצור טכנולוגיות ברמת נצילות גבוהה ביותר. הפעלת יחידת הייצור במחזור משולב באמצעות גז טבעי, מאפשרת לשפר את רמת הנצילות ותורמת לשיפור משמעותי באיכות הסביבה".