מיזוג בין המשרדים ליניאל DDB ועופר&הרץ

אפרים ליניאל יהיה אחראי לניהול אסטרטגיה, קשרי לקוחות וקשר עם DDB, להבי יהיה אחראי לניהול לקוחות, מדיה ופיתוח עסקי ורוני הרץ אחראי לניהול הקריאיטיב

משרדי הפרסום ליניאל DDB ועופר&הרץ מתמזגים. שם המשרד הממוזג יהיה החל מעתה עופר, הרץ&ליניאל DDB. במסגרת המשרד הממוזג יהיה אפרים ליניאל אחראי על ניהול אסטרטגיה, קשרי לקוחות והקשר עם סוכנות הפרסום הבינלאומית DDB, הקשורה בהסכם ייצוג עם המשרד, עופר להבי יהיה אחראי על ניהול לקוחות, מדיה ופיתוח עסקי ואילו רוני הרץ יהיה אחראי על ניהול הקריאיטיב.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בתקופה האחרונה ניהל ליניאל DDB שיחות למיזוג עם עופר&הרץ במטרה לבחון אפשרות למיזוג ביניהם, זאת במטרה ליצור מיזוג שיזרים למשרד "דם חדש". היום לפנות בוקר נחתם הסכם מיזוג בין המשרדים, זאת לאחר קבלת ברכת הדרך מסוכנות הפרסום העולמית DDB.

"אנו שמחים להצטרף למערך DDB העולמית", אומר עופר להבי מבעלי עופר&הרץ, "הכוחות המשותפים של המשרד החדש מכסים מגוון רחב של עשייה והישגים כמעט בכל הקטגוריות החל מאופנה, תקשורת, מזון ומשקאות, ועד רכב ובנקאות". אפרים ליניאל מוסיף: "יש לי היכרות ארוכה עם רוני הרץ. יכולות הקריאיטיב שהוכיח, הן בחו"ל והן בארץ, יהוו קפיצת מדרגה עבור הלקוחות ומול DDB, הידועה בשאיפה לקריאיטיב יוצא דופן. עופר להבי עם ניסיונו העשיר בשיווק ידוע ככוח המניע תהליכים. עם שילוב הניסיון האסטרטגי שנצבר בליניאל DDB אנו מציגים משרד מאוד מאוזן עם יכולות גבוהות בכל התחומים".

ליניאל DDB, אחד המשרדים הוותיקים בארץ, היה בין הראשונים להתקשר בהסכם ייצוג עם גורם בינלאומי והוא מחזיק מזה שנים אפילאיישן של סוכנות הפרסום הבינלאומית DDB. המשרד סובל בשנים האחרונות מקיטון בתקציבי הפרסום שלו, שהוציאו אותו בשנתיים האחרונות מטבלת 20 המשרדים הגדולים. בשנה האחרונה איבד המשרד מספר תקציבי עוגן כמו למשל תקציבי צ'מפיון מוטורס, גולף וקנור. בתקציב עוגן אחר - זוגלובק, התקבלה החלטה להפסיק את ההתקשרות, אך במשרד עדיין מנסים למנוע את רוע הגזרה.

אפריים ליניאל, שלו היסטוריה ארוכה של "כמעט שותפים", ניסה בעבר לייצר ניסיונות מיזוג עם משרדים אחרים. שיחות גישוש נעשו עם משרדים כמו זרמון-גולדמן וגליקמן-נטלר-סמסונוב, אך בסופו של דבר החל מו"מ עם משרד הפרסום דרורי-שלומי, שכמו ליניאל קשור לקבוצת הפרסום העולמית אומניקום. המגעים נמשכו תקופה ארוכה, ושני המשרדים החלו לבדוק אפשרות של מינוי מנכ"ל חיצוני למשרד המשותף, במידה והמהלך יקרום עור וגידים. פגישות נעשו עם מספר אישים מתחום השיווק והפרסום. במקביל, פנו המשרדים לקבלת אישור למהלך המתרקם מקבוצת אומניקום. קבוצת הפרסום העולמית החליטה שלא לאשר את המשך המו"מ. ליניאל החליט לנסות דרך אחרת - מיזוג, ומינה מנכ"ל למשרד שאמור היה להפוך לשותף - איתן זינגר שהיה עד אז מנכ"ל דיונון. ה"חתונה" לא החזיקה מעמד זמן רב ולאחרונה פרש זינגר מהמשרד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי ב-2004 יצא המשרד מטבלת 20 הגדולים, עם היקף פרסום כמעט זהה לשנה הקודמת - כ-8.6 מיליון דולר. מתחילת 2005 ועד עתה עמד היקף הפרסום של המשרד על 4.7 מיליון דולר. עופר&הרץ יסיים את 2005 עם היקף פרסום של כ-16.8 מיליון דולר במחירי מחירון, שמשמעותם במחירים ריאליים כ-5-6 מיליון דולר.

בין לקוחות המשרד הממוזג יהיו פיאט ואלפא רומיאו, עונותRed Bull, Johnson & Johnson) ROC, Neutrogena, Clean & Clear) , מחשבי DELL, פרמה גורי, הנקל סוד (FA סוד) יקבי אפרת, אדם מילא, א. דורי ועוד."