מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, צביקה גונן, התפטר מתפקידו

גונן, המכהן בתפקיד מזה 10 שנים, אמר שהסיבה היא רצונו לעבור לעסקים פרטיים; הדגיש כי לעזיבתו אין קשר למכירת החברה לאחים נקש

המשנה למנכ"ל ארקיע למסחר ומנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, צביקה גונן, הודיע היום (ד') לדירקטוריון החברה על התפטרותו מתפקידו. גונן הודיע שיעזוב את החברה בסמוך להשלמת הליך מכירת החברה לאחים נקש בפברואר 2006.

גונן, המכהן בתפקיד מזה 10 שנים, אמר ל"גלובס" שהסיבה להתפטרותו היא רצונו לעבור לעסקים פרטיים. גונן הדגיש כי לעזיבתו אין קשר למכירת החברה לאחים נקש, אך הביע מורת רוח מעצם ההחלטה שחייבה את כנפיים למכור את הפעילות התעופתית של ארקיע.

בשבוע שעבר הסתיים הליך מכירת הפעילות התעופתית של ארקיע לאחים נקש (65%) ולעובדי החברה (35%) בתמורה לנטילת התחייבויות ארקיע, הכוללות הלוואת בסכום של כ-110 מיליון דולר. המכירה בוצעה לאחר התדיינות שנמשכה כשנתיים.

מדו"ח שמסר יו"ר ארקיע, רפי הרלב, עולה, שב-2004 הפסידה ארקיע כ-15 מיליון דולר מפעילות תעופתית. ב-2005 הצליחה לצמצם את ההפסד ל-4.5 מיליון דולר. להערכתו, ב-2006 תרוויח החברה מפעילות תעופתית בין 2.5 מיליון דולר לחמישה מיליון דולר. ערב המכירה הודיע הרלב שעד מועד העברת החברה לא צפויים בה שינויים.