חלפן כספים מואשם בהעלמת הכנסות בהיקף של כמיליון שקל

דוד יעקב צין מואשם בכך שלא הודיע על עיסוקו, לא הגיש דו"חות על הכנסותיו ולא דיווח על הכנסותיו מעיסוקו בסכום בלתי ידוע לתביעה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית משפט השלום בת"א כתב אישום נגד דוד יעקב צין (50) מבני-ברק, חלפן כספים העוסק במתן מגוון של שירותים פיננסיים ביניהם המרת מטבע, ניכיון צ'קים ביצוע העברות כספים בינלאומיות ומתן הלוואות.

בכתב האישום נאמר, כי בין 1996-2001 היו לנאשם הכנסות בגין עיסוקו מעמלות שגבה מלקוחותיו או מהפרשים בשערי מטבע חוץ, או מריבית בסכום בלתי ידוע אך לא פחות מ-951 אלף שקל, לפי חישוב של עמלה בגובה רבע אחוז.

לשם ניהול עסקיו הוא השתמש בחשבונות בנק על-שמו ועל-שם אנשי קש ובכל אותה תקופה, הפקיד בחשבונות הללו צ'קים ומזומנים בסך 225 מיליון שקל לפחות וסכום נוסף של כ-38 אלף דולר.

הפרקליטות מאשימה את צין בכך שלא הודיע על עיסוקו, לא הגיש דו"חות על הכנסותיו ולא דיווח על הכנסותיו מעיסוקו בסכום בלתי ידוע לתביעה.

באישום השני והחלופי בנוגע לשנת המס 2000 נטען, כי הנאשם הפקיד בשנה זו בחשבונותיו סכום של כ-35.2 מיליון שקל וכ-29 אלף דולר והעלים הכנסות בסכום בלתי ידוע אך לא פחות מ-338 אלף שקל, לפי חישוב של עמלה בגובה רבע אחוז.

בסעיף האישום השלישי נאמר, כי במארס 2001, באופן יזום נפתח לנאשם תיק במס הכנסה ונשלחה לו דרישה להגשת הצהרת הון, לדצמבר 2000 אולם הוא לא נענה לדרישה זו.