תוכנית המתאר המקומית הנוגעת לגשר קלטראווה בירושלים היא תוכנית מפורטת. כך קבע אתמול (א') ביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים. ביהמ"ש דחה עתירה של אט"ד ותושבים באיזור נגד תוכנית הגשר, ואישר את המשך העבודות.
ביהמ"ש התבקש לבטל את החלטת ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, שאישרה את תוכנית המיתאר המקומית לבניית הגשר. העותרים טענו, כי היא אינה עונה על דרישת ועדת העררים לתוכנית מפורטת.
השופט, דוד חשין, קבע כי שני נושאים שהועלו על-ידי העותרים יוחזרו לדיון בוועדה המחוזית: הטענה לפיה התוכנית פולשת לשטחים פרטיים שלהם, והשאלה בעניין עמידות הגשר ברעידות אדמה באיזור.
בנוסף קבע חשין, כי תינתן רשות ערעור לעותרים לערער בפני ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית. חשין ציין, כי תוכנית גשר קלטראווה, כקונספט המבקש לעצב את הכניסה לירושלים, ראוי שתיבחן ע"י המועצה הארצית.
אנשי פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מסרו, כי הצוות מברך על החלטת בית המשפט שמאשר את המשך העבודות כסדרן, לקראת הקמת הגשר, בכפוף להסדר שנעשה בעבר עם העותרים. כמו כן נמסר, כי הצוות יגיש את כל החומר הנדרש בעניין עמידות בפני רעידות אדמה לוועדה.
על הגשר, שתיכנן האדריכל הבינלאומי סנטיאגו קלטראווה, אמורה לעבור הרכבת הקלה בכניסה לעיר. מדובר בגשר שאורכו 140 מטר וגובהו 118 מטר. עבודות ההקמה מוערכות ב-135 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.