יגאל אהובי גוזר קופונים:מכר בניין במנצ'סטר ברווח של 18 מיליון דולר

העיתון "חדשות הערב של מנצ'סטר": אהובי רכש את הבניין לפני חמש וחצי שנים ומכר אותו ב-66 מיליון דולר

יגאל אהובי, יזם הנדל"ן הישראלי, לא נח על זרי הדפנה. בעודו סוגר קצוות אחרונים בעסקה אשר זכתה לכינוי "עסקת ההילטונים", מתפנה אהובי לגזור קופון נאה נוסף. על-פי כתבה שפורסמה אתמול במהדורה המקוונת של העיתון הבריטי "חדשות הערב של העיר מנצ'סטר", מכר אהובי בניין שהיה בבעלותו בעיר מנצ'סטר תמורת 36.4 מיליון ליש"ט (כ-66 מיליון דולר) וברווח של כ-10 מיליון ליש"ט (כ-18 מיליון דולר).

הבניין, אשר זוכה בכתבה לכינוי "הבניין עם הנוף הכי טוב במנצ'סטר" נקרא Heron House וממוקם מול בניין העירייה ההיסטורי של העיר מנצ'סטר. ה- Heron House נבנה לפני 25 שנה ומתפרס על-פני שטח של כ-11 אלף מ"ר. אהובי רכש את הבניין ביולי 2000 תמורת 26.75 מיליון ליש"ט (כ-48 מיליון דולר) ועל-פי הכתבה "רכישת הנכס הניבה לו תשואה שנתית של 4.9% - תשואה הנחשבת לאחת התשואות הטובות ביותר מבין התשואות על נכסי נדל"ן אחרים בעיר מנצ'סטר". עם זאת, ראוי לציין כי תשואה ברמה כזו אינה נחשבת לגבוהה במיוחד בעסקאות נדל"ן.

רוכשת הנכס היא חברה מקומית בשם Adam Geoffrey Management ועל דייריו נמנים מועצת העיר של מנצ'סטר, כמו גם חברת הייעוץ העסקי Grant Thornton. רכישת הנכס מומנה על-ידי Nationwide Property Finance, ומשרד עו"ד אשר ייעץ לקונה הוא Cobbetts.

לדברי ברוס פויזר מחברת הייעוץ DTZ Manchester, אשר ייעצה לאהובי בתהליך המכירה של הנכס, "האטרקציה בבניין עבור הרוכש היא שהוא מושכר לתקופה של 28 שנים נוספות למועצת-העיר תמורת דמי שכירות שנתיים מינימאליים של 1.9 מיליון ליש"ט (כ-3.4 מיליון דולר). במילים אחרות, לקנות את הנכס, זה כמו לקנות אג"ח". אולי באמת זו הסיבה שבגינה החליט אהובי למכור את הנכס.

"מלבד הביטחון הקיים בקבלת דמי-שכירות לתקופה ארוכה, הבעלים החדשים של הבניין הבינו כי הוא עומד על-פני שטח של אקר אחד באחד המיקומים הטובים ביותר של העיר מנצ'סטר", מוסיף פויזר. "לכן, גם בתום תקופת השכירות האתר לבדו הוא בעל ערך, גם אם הבניין עצמו אינו מאוכלס בשוכרים", סיכם.

כתב "חדשות הערב של מנצ'סטר" כתב על אהובי כי הוא "מתמחה בניהול פרויקטים של נדל"ן במזרח ובמרכז אירופה, וכי הוא פעיל באנגליה מאז רכש את ה- Heron House". "